Детально про повірку лічильників холодної води

У цій інформації надано відповіді на найпоширеніші питання, які надходять від абонентів КП "Чернігівводоканал" щодо повірки лічильників холодної води.

1. Чому повірка лічильників стала платною?

2. Хто має право проводити повірку лічильників води?

3. Як зняти/поставити лічильник на облік?

4. Як часто треба проводити повірку лічильників?

5. Які правові наслідки не проведення повірки лічильників?

6. Як дізнатися про дату, до якої має бути повірений лічильник води?

7. Скільки коштує обслуговування (повірка) лічильника?

8. Порядок надання послуг населенню з обслуговування (повірки) лічильників води в КП "Чернігівводоканал"

9. Вартість послуг з обслуговування (повірки) лічильників води

10. Порядок документального оформлення повірки лічильників

 

1. Чому повірка лічильників стала платною?

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) виконала перерахунок вартості тарифів та вилучила з них витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку. Після набрання чинності постанов НКРЕКП зі структури тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення; послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) виведено витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою засобів обліку холодної води.

З 29 листопада 2017 року для мешканців багатоквартирних будинків, а з 17 грудня 2017 року для мешканців приватних будинків обслуговування та повірка засобів обліку холодної води стали платними, тобто, абоненти мають сплачувати за повірку лічильників за договірними цінами підприємствам, які надають такі послуги.

 

2. Хто має право проводити повірку лічильників води?

Відповідно до ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» повірка засобів вимірювальної техніки – сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.

Цим же Законом передбачено, що для проведення повірки науковим метрологічним центрам, метрологічним центрам та повірочним лабораторіям необхідно одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - свідоцтво про уповноваження), яке видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Уповноважені організації включаються до Державного реєстру наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.

Зазначений Реєстр має бути доступним для громадськості в електронній та/або іншій формі та опублікованим на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності, та постійно оновлюватися.

Проводити повірку лічильників після зняття з комерційного обліку (розпломбування) КП «Чернігівводоканал», власник лічильника може в будь-якій уповноваженій організації, внесеній до Державного реєстру наукових метрологічних центрів, метрологічних центрів і повірочних лабораторій.

 

3. Як зняти/поставити лічильник на облік?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення…» квартирні засоби обліку беруться виконавцем послуги на комерційний облік шляхом пломбування. Опломбування та розпломбування лічильників проводиться виконавцем послуги з водопостачання.

У січні 2018 року КП «Чернігівводоканал» зверталося до підприємств усіх форм власності, які виконують роботи, пов’язані з повіркою лічильників холодної води, з проханням надати інформацію щодо порядку надання вищезазначених послуг. Станом на 18 квітня 2018 року до КП «Чернігівводоканал» надійшла інформація  від  ТОВ «Водосервіс Плюс» та ТОВ "Факел К".

У відповідності до умов договорів доручення, підписаного керівниками КП «Чернігівводоканал», ТОВ «Водосервіс Плюс» та ТОВ "Факел К", Довіритель доручає Повіреному здійснювати опломбування/розпломбування лічильників холодної води абонентам Довірителя під час надання послуг з обслуговування засобів вимірювальної техніки (лічильників холодної води) за їх замовленнями, на умовах та порядку визначеному цим Договором.

Таким чином, станом на 8 лютого 2018 року розпломбування/опломбування лічильників холодної води в місті Чернігові може проводити:

  • КП «Чернігівводоканал»;
  • ТОВ «Водосервіс Плюс»;
  • ТОВ "Факел К".

Зняття лічильника для проведення повірки без офіційного розпломбування тягне за собою штрафні санкції для споживача.

 

4. Як часто треба проводити повірку лічильників?

Відповідно до ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність»:

  • Періодична повірка засобів вимірювальної техніки - повірка, що проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал).
  • Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.
  • Порядок встановлення міжповірочних інтервалів визначається Кабінетом Міністрів України.
  • Суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку.
  • Як правило, для лічильників води міжповірочний інтервал встановлено терміном до 4 років.
  • У паспорті на новий законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки (лічильник) вказано дату проведення повірки (дата виготовлення) та зазначено міжповірочний інтервал.
  • На лічильники, які вже проходили повірку, виписується Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки і вказується дата, до якої це Свідоцтво діє.

Відповідно до чинного законодавства повірку лічильників треба провести не пізніше закінчення терміну міжповірочного інтервалу, встановленого для даного лічильника. КП «Чернігівводоканал» не може проводити розрахунки по лічильниках з простроченим терміном повірки.

 

5. Які правові наслідки не проведення повірки лічильників?

Абонентам, у яких термін повірки лічильників води прострочений, нарахування за послуги КП «Чернігівводоканал» будуть проводитись у відповідності до Нормативів питного водопостачання для споживачів комунального підприємства «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради, затверджених рішенням ЧМР від 20.04.17 №181

Враховуючи те, що КП «Чернігівводоканал» обліковує не тільки обсяги холодної води, що надаються в помешкання, але й обсяги водовідведення (сума показань лічильників холодної та гарячої води), терміни повірки лічильників гарячої води також не повинні бути порушені.

6. Як дізнатися про дату, до якої має бути повірений лічильник води?

Як зазначено вище, міжповірочні інтервали відображені у паспорті лічильників (нові прилади) або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

Якщо абонент втратив паспорт/свідоцтво, дізнатись про дату чергової повірки можна

  • в «Особистому кабінеті» споживача на офіційному сайті КП «Чернігівводоканал»;
  • зателефонувавши до абонентського відділу КП «Чернігівводоканал»

Також, відповідно до наказу по КП «Чернігівводоканал» № 299 від 06.12.2017, абонентський відділ повідомляє абонентів, квартирні лічильники яких підлягають періодичній повірці згідно графіку, про необхідність її проведення в межах міжповірочного інтервалу. Інформація про терміни повірки лічильників друкується у квитанціях на оплату послуг КП «Чернігівводоканал». А для абонентів, у яких міжповірочний інтервал закінчується/скінчився, додатково до квитанції буде надсилатись повідомлення про повірку.

Додаткову інформацію щодо проведення повірки лічильників можна отримати в «особистому кабінеті» абонента, або в абонентському відділі КП «Чернігівводоканал» за адресою: м. Чернігів, вул. Київська, 14А. Телефони для довідок: 0-800-50-50-51

 

 

Інформаційна служба КП "Чернігівводоканал"

 

 

08/02/2018

Написати нам