Звіт щодо результатів діяльності КП «Чернігівводоканал» за 2019 рік (повна версія)

 

Шановні присутні, до вашої уваги надається звіт щодо результатів діяльності комунального підприємства «Чернігівводоканал» за 2019 рік

 

Основним видом  діяльності підприємства є надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення.

У 2019 році за рахунок  збереження тенденції збалансування обсягів подачі та реалізації води, вдалося утримати втрати води на досить низькому рівні (порівняно з іншими водоканалами), а саме 13,3%

 (довідково маю зазначити, що нормативно дозволений рівень втрат для врахування у водних балансах на сьогоднішній день для ліцензіатів НКРЕКП становить 30%).

Динаміка обсягів реалізації у 2019 році не зазнала принципових змін, за виключенням зменшення обсягів води для теплопостачальних організацій (через відутність гарячої води  з травня до жовтня у мікрорайонах Масани, ЗАЗ, Коти, частково  вулиці:Рокосовського, Льотна, Єськова, Мартина Небаби)

 

Наразі нагальним залишається питання обліку фактичного водоспоживання.

Моніторинг обсягів холодної води по групі будинків,  який ведеться третій рік поспіль, свідчить про наявну різницю між показниками загальнобудинкових приладів обліку та сумарним значенням показників за квартирними лічильниками і нормами споживання.

За минулий рік по холодній воді така різниця склала 19%.

Впровадження системи розрахунків теплопостачальних підприємств з Водоканалом за приладами обліку за отриману холодну воду для приготування гарячої  (з липня 2016 року – з ТЕЦ та з лютого 2018 року – з ОТКЕ) виявило, що небаланс також має місце й по гарячій воді.

Про це свідчить наявна різниця між обсягами поданої Водоканалом  води на теплопункти та стоками гарячої води (які теоретично мають співпадати).

За 2019 рік – це 35%.

 Така ситуація типова для всіх водоканалів на загальнодержавному рівні.

Тому певні положенні Законів України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Про житлово-комунальні послуги» спрямовані на виключення можливостей безоблікового водоспоживання: вся відпущена для реалізації вода має бути оплачена.

Різниця між показниками загальнобудинкового лічильника та сумарним значенням показників за квартирними лічильниками та нормами споживання має бути розподілена на тих споживачів, квартири яких не обладнані приладами обліку (а у разі обладнання всіх приміщень приладами обліку – на всіх абонентів пропорційно показникам розподільчих приладів обліку)

Маючи квартирні лічильники споживач істотно заощаджуватиме, сплачуючи виключно за той обсяг води, який був спожитий у його помешканні (на наведеному прикладі видно, що за таких умов домогосподарство сплачуватиме у 5 разів менше.)

 

Тому, користуючись нагодою, вкотре акцентую увагу абонентів, що для підтримки незахищених верств населення діє Программа по безкоштовному встановленню квартирних приладів обліку води для споживачів-отримувачів субсидії.

З початку дії програми встановлено вже понад 7,5 тисяч лічильників гарячої та холодної води.

 

 

Стосовно результатів фінансово-господарської діяльності слід зазначити, підприємство вже червертий рік поспіль отримує позитивний фінансовий результат Проте, значно менший порівняно з попереднійми роками.

Основною причиною погіршення фінансового стану підприємства у 2019 році стало встановлення тарифів з суттєвим запізненням і до того ж на рівні, нижчому від розрахункового:

За розрахунками підприємтсва поданими до Нацкомісії, ще у травні 2018 року при повному перегляді тариф мав збільшитись на 23 %, проте, в результаті коригування тільки окремих складових витрат фактичне збільшення склало лише 12%.

В наслідок цього  недоотримано понад 35 млн грн за рік.

В такій ситуації підприємство не мало змоги вчасно та у повному обсязі виконати поточні  зобов’язання перед Світовим банком: завдяки перерозподілу коштів між статтями витрат у 2019 році сплачено тільки 25,3 млн замість 48 млн.

 (на сьогодні заборгованість складає 879 тис.дол. США)

 

Також економічно негативним фактором  в роботі підприємства залишається заборгованість споживачів за отримані послуги, а це майже 35 млн грн, з яких 30 млн грн винне населення.

На відміну від попереднього, у звітному році заборгованость по пільгам та субсидіям відсутня.

 

 

Станом на 1 лютого цього року дебіторська заборгованість населення становила 30,6 млн грн. Нижче наведена динаміка заборгованості за звітний рік:

 (збільшення на початку року було обумовлено підвищенням тарифів,

а також суспільними сподіваннями щодо обіцяного, політично проанонсованого «зниження тарифів»)

 

Для зменшення дебіторської заборгованості населення за надані послуги у 2019 році проводилась роз’яснювальна робота, позовна робота та відключення боржників: - порушено   1 180 судових справ (повернуто коштів на 3 720,90 тис. грн);

-заключено 126 договорів на реструктуризацію боргу за послуги;

- та відключено 388 боржників (погашено борги на суму 557 тис. грн, враховуючи раніше укладені договори).

Враховуючи, що робота над зменшенням дебіторської заборгованості є актуальним питанням для всіх надавачів комунальних послуг, було прийнято рішення про створення єдиної системи заборгованості споживачів (адже є чітка закономірність – якщо у споживача виявлено заборгованість по одній послузі, то він має борги й по всіх інших).

Для прикладу наведено фактичні дані за двома особовими рахунками:

  • у першому випадку при заборгованості перед Водоканалом у сумі 51 тис.грн, абонент має загальний борг по всім комунальним послугам -184 тис.грн.
  • у другому – абонент винний Водоканалу 163 тис.грн при загальній заборгованості 516 тис.грн (один -понад півмільйони грн.!)

Ця система:

-  збирає дані боржників та об'єднує у єдиному  WEB додатку

- показує наявний борг та останню оплату, яка здійснювалась споживачем

- працює в автоматичному режимі та щомісячно зберігає інформацію щодо розрахунків абонентів.

Завдяки функціонуванню даної системи комунальні служби матимуть можливість оперативно  отримувати вичерпну інформацію по споживачам/ їх заборгованостям та проводити комплексні дії разом з іншими підприємствами-надавачами комунальних послуг по відключенню злісних боржників.  

Наразі триває робота по юридичному узгодженню впровадження даної системи на рівні підприємств-надавачів комунальних послуг.

Тарифи встановлюються виходячи з того, що всі абоненти вчасно та повністю сплатять за послуги.

Створюючи ж заборгованість, крім здобутих для себе адімістративно-правових ризиків (а з 1 травня 2020 року ще й фінансових -  у вигляді нарахованої пені)   такі споживачі дестабілізують роботу комунального підприємства.

Наявні наслідки цього:

  • відключення водоканалу від електропостачання за борги,
  • нарахування пені по кредиту (у 2019 році – це майже 1 млн грн додаткових непередбачених витрат) 

 

Ситуація зі встановленням тарифів у поточному році має дещо кращий вигляд:

з 5 лютого постановою Нацкомісії встановлені тарифи для 43 підприємств,

у тому числі й для Чернігівводоканалу

(який по відношенню до попереднього змінився на 16%).

Структура ж тарифів не зазнала істотних змін

(дещо збільшилась заробітна плата: на виконання вимог Галузевої угоди)

 

На підставі даних моніторингу, слід сказати, що діючий розмір тарифів для КП «Чернігівводоканал» (навіть з урахуванням складової на погашення кредиту -  5,04 грн) є середнім по Україні.

Також не варто забувати, що мешканцям нашого міста пощастило отримувати артезіанську воду (а не поверхневу як у більшості інших міст).

Стосовно основних показників фінансово-господарської діяльності слід сказати, що підприємство у міру власних можливостей намагалось збалансовувати дохідну та витратну частини: збільшувало доходи від інших видів діяльності, мінімізувало витрати.

Надходження від додаткових видів діяльності (порівняно з попереднім роком) зросли на  8%

В наслідок дотримання посиленого контролю майже на 43% збільшились надходження від плати за перевищення гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стоках.

Протягом  минулого року продовжувалось виявлення та взяття на облік абонентів, які безобліково споживали воду.

Також у 2019 році працівники ремонтно-будівельної дільниці підприємства продовжували виконувати роботи по ремонту горловин колодязів за сучасною європейською технологією в рамках проведення ремонту об’єктів вуличної дорожньої мережі.

За звітний рік було встановлено 521 люк на суму 5,3 млн.грн.

Протягом 2019 року на комунальному підприємстві «Чернігівводоканал» своєчасно здійснювався перегляд рівня заробітної плати працівників (відповідно до встановленого на законодавчому рівні розміру прожиткового мінімуму з урахуванням змін та доповнень  до Галузевої угоди).

За рахунок цього вдалося підвищити рівень середньомісячної плати по підприємству на 26% порівняно з 2018 роком.

Особлива увага на підприємстві приділяється забезпеченню належного рівня матеріального забезпечення працівників робітничих професій, по яким на сьогоднішні день існує кадровий дефіцит:

це електромонтери, електрозварники, слюсарі.

Через свою специфіку та складність робота на Водоканалі не є престижною серед молодого покоління.

Середній вік працівників на підприємстві 48 років.

Слід сказати, що КП «Чернігівводоканал» є мабуть найбільшим платником податків серед усіх підприємств комунальної форми власності міської ради.

          За 2019  рік  до бюджетів всіх рівнів підприємством сплачено майже 65 млн.грн. податків.

 

Враховуючи обмеженість в обігових коштах, у 2019 році інвестиційна програма (за рахунок амортизаційних відрахувань)  була виконана лише на 78%.

На загальнодерджавному рівні, враховуючи часові затримки з проведенням тендерних процедур та можливими змінами технічних рішень у процесі виконання робіт, Нацрегулятором подовжено термін довиконання інвестпрограми до кінця І-го кварталу наступного за звітним роком.

Наше підприємство планує вкластись в цей термін та завершити інвестиційні заходи 2019 року у повному обсязі.

Триває виконання робіт з реконструкції :

  • водопроводу по вул. Промисловій від вул. Попудренка до вул. Музичної

та

  • каналізаційного дюкеру через річку Стрижень в районі каналізаційної насосної станції № 1 по вул. Пушкіна, 1а

 

Відповідно до обсягу амортизаційних відрахувань на 2020 рік інвестиційною програмою підприємства передбачено продовження реконструкції водопроводу по вул. Промисловій на суму 7,5 млн грн ( та 2 млн на 2021 рік, коли планується завершення)  

Та реконструкція самопливного каналізаційного колектору по вул. Київська на суму 7,7 млн. грн. Це перехідний захід загальною вартістю 11,9 млн.грн, завершення якого також заплановано на 2021 рік).

 

Амортизаційних коштів, які займають лише 6% у складі тарифу

( на 2020 це 15,3 млн без ПДВ) , явно недостатньо до повноцінного інвестиційного розвитку підприємства, особливо враховуючи нагальну проблематику:

Для реалізації  пріоритетних заходів потрібно  понад 330 млн.$ або 8,2 млрд грн.

В такій ситуації, реалізовувати великовартісні інвестиційні заходи підприємство зможе лише за умови залучення додаткових джерел фінансування.

Зважаючи на значимість екологічного фактору, посилення вимог до показників очищення стічних вод

та аварійний стан очисних споруд

першочерговим заходом було визначено саме їх реконструкцію.

 

Враховуючи масштабність проекту були виділені етапи (так звані черги) його реалізації:

  1. (інжиніринг) проектні роботи та реконструкція системи повітрозабезпечення (якою передбачено встановлення нових повітродувок з системою регулювання подачі повітря та спорудження повітропроводів, системи електропостачання та автоматизованого управління)

 

Невластива класичній послідовності глобальної реконструкції очисних споруд першочергова заміна системи повітрозабезпечення обумовлена, тим, що наразі жодна з існуючих 5 повітродувок не перебуває у задовільному стані (тільки у 2018 році капітальний ремонт повітродувних агрегатів здійснювався 5 разів, у 2019-му – ще двічі)

Фактичні витрати на електроенергію не перекривають потреби у кількості повітря, повітродувки працюють в одному плановому режимі без можливості регулювання подачі кисню.

 

  1. Реконструкція існуючих 8-ми 3-коридорних аеротенків з переобладнанням в 4-ри 2-коридорні з виділенням зон нітри-денітрифікації.  
  2. На ІІІ-му етапі передбачається реконструкція первинних відстійників та пісковловлювальної установки (спорудження двох горизонтальних аерованих пісколовок з системою промивки піску)

 

  1. На ІV-му етапі планується реконструкція вторинних відстійників  з будівництвом двох нових резервуарів та установки видалення фосфору

  1. Завершальним етапом повної реконструкції очисних споруд має стати будівництво системи вилучення біогазу (враховуючи, що для реалізації всіх попередніх стадій знадобиться декілька років, вибір найбільш актуальної технології вилучення біогазу буде здійснюватись безпосередньо перед її впровадженням й відповідно  виконуватиметься  за окремим проектом).

Загальна орієнтовна вартість повної реконструкції очисних споруд 28 млн євро

Для реалізації першого етапу - реконструкції системи повітрозабезпечення очисних споруд, вивчивши існуючі на даний час пропозиції та співставивши умови залучення й повернення кредитних коштів, Водоканал спільно з міською радою дійшли згоди, що найбільш прийнятним варіантом буде співпраця з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією НЕФКО.

Основними пріоритетними перевагами у виборі даної організації для нас  стала можливість отримання гранту та професійної технічної підтримки з розробкою Програми корпоративного розвитку підприємства.

У листопаді  2018 року КП «Чернігівводоканал» за пітримки міської ради заявило про намір участі у відборі проєктів, які можуть бути реалізовані НЕФКО у водному секторі.

Після опрацювання відповідних матеріалів 4 червня 2019 року відбулась перша робоча нарада за участю представників НЕФКО, GIS Aqua та водоканалу щодо обговорення питання реконструкції блоку біологічної очистки в рамкамх реконструкції КОС.

За результатами зустрічі на виконання протокольного доручення на замовлення КП «Чернігівводоканал»  державне підприємство «Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій» виконало лабораторну експертизу існуючих бетонних конструкцій аеротенків (за результатами якої було встановлено, що залізобетонні конструкції не підлягають відновленню).

Після погодження на інвестиційному комітеті нашого проєкту, 28 жовтня 2019 року Північна Екологічна Фінансова Корпорація офіційним листом повідомила підприємство та міську раду про затвердження кредиту в рамках Інвестиційного Фонду НЕФКО та гранту  в рамках Інвестиційної платформи сусідства, а також надала підписані зі свого боку пропозиції щодо умов фінансування.

31 жовтня на черговій сесії депутати Чернігівської міської ради підтримали відповідне рішення про залучення кредиту та гранту.

На реалізацію реконструкції системи повітрозабезпечення НЕФКО планує виділити кредитні кошти у розмірі 1,5 млн євро.

Крім того, на безповоротній основі буде надано інвестиційний грант до 300 тис євро.

Також передбачено співфінансування Чернігівської міської ради не менш, ніж 10% від вартості проєкту. 

У результаті реалізації І-го етапу реконструкції КОС  буде встановлено нове енергоефективне обладнання та приведено потужності очисних споруд у відповідність до фактичних потреб, що надасть змогу суттєво скоротити витрати електричної енергії на очищення стоків.

 Завершити реалізацію І-го етапу підприємство планує у 2021 році і паралельно вже розпочинає роботу по пошуку шляхів реалізації наступних етапів.

 

Окрім реалізації вищезазначених інвестиційних заходів у поточному році за сприяння міської ради підприємство має намір придбати мобільну станцію перекачування стічних вод.

Стан каналізаційних колекторів міста Чернігова є аварійно-загрозливим.

Здебільшого самопливні колектори великих діаметрів виготовлені із залізобетону у 60-70 роках минулого сторіччя. Небезпеку підсилює і те, що колектори більш, ніж вдвічі відпрацювали свій ресурс та прокладені попід магістральними дорогами міста.

Найбільш проблемною ділянкою на сьогоднішній день залишається частина колектору по вулицях Глібова – Леоніда Пашина від перехрестя з вулицею Красносільського до каналізаційної насосної станції КНС-5, глибина залягання якого до 8 м. Кошторисна вартість реконструкції цього колектору понад 66 млн грн (протяжність 2 270 м  Ø 700 мм  вартість 66 287 654 грн)

Також занепокоєння викликає і ділянка колектору, яка починається від колодязя-гасителя КНС-4 по вулиці Квітнева до будинку №80 по вулиці Глібова. Ця ділянка колектору будувалася із залізобетону, фактично, в той же час – 1970 -1971 роки, і також підлягає заміні. За висновками Держекспертизи кошторисна вартість його реконструкції – понаж 45 млн грн (45 099 148 грн)

Джерел фінансування реконструкції цих двох ділянок на суму понад 110 млн грн отримати в 2019 році не вдалося, не передбачені вони й у 2020 році. В той же час руйнація продовжується.

Проведення заміни ділянок залізобетонних труб колектору по вулиці Глєбова не можливе без використання обладнання для перекачування стічних вод.

Проблема полягає в тому, що на відміну від інших колекторів, повністю зупинити роботу колектору по вулиці Глєбова неможливо, адже він єдиний у цьому мікрорайоні, не має обвідних шляхів і використовується для відведення стоків з житлового масиву від обласної лікарні до мікрорайону ЗАЗ, безпосередньо мікрорайону ЗАЗ, району Масанів, Старої та Нової Подусівки.

Потреба в закупівлі обладнання для перекачування значних обсягів стічних вод обумовлена ще й тим, що у місті Чернігові передбачено реконструкцію ще трьох аварійних ділянок каналізаційного колектору, які також знаходяться в критично-аварійному стані, загальною довжиною 1,3 км діаметрами від 600 до 1200 мм:

від вул. Коцюбинського до колодязя-гасителя по вул. Шевченка, Ø 800 мм;

від вул.Шевченка до КНС №1, Ø 1000-1200 мм;

від перехрестя вул.Шевченка/Пушкіна до Мар’їного Гаю Ø 600 мм.

Якщо на цьому колекторі трапиться аварія без водопостачання залишиться близько 40% мешканців міста.

Але, як і з фінансуванням проєктів реконструкції каналізаційного колектору по вулиці Глєбова, джерела фінансування трьох вище зазначених ділянок також відсутні.

Тому єдиним виходом з даної ситуації є придбання мобільної станції перекачування стоків, яка

-дозволить оперативного перекачувати стічні води

 -а у разі виникнення аварійних ситуацій допоможе уникнути екологічної катастрофи та виключить ймовірність нанесення невиправної шкоди стану довкілля.

 Коштує вона 3,4 млн грн, отримання планується вже найближчим часом.

  Також завдяки фінансуванню з міського бюджету у 2020 році планується будівництво  сучасної зливової станції на очисних спорудах, яка забезпечить достовірний облік обсягів прийнятих рідких нечистот та автоматизацію всіх відповідних технологічних процесів. Вартість будівництва (з урахуванням проєктних та монтажних робіт –5  млн грн)

Наприкінці окремо зупинюсь на впровадженні у 2019 році

інформаційних сервісів  

По-перше, це CRM-система  - система управління заявками, яка забезпечує:

 

- облік та контроль за виконанням всіх робіт, що виконуються службами підприємства;

  • накопичення та зберігання всіх  звернень споживачів до підприємства з будь якого приводу;
  • облік планових та аварійних робіт, що їх виконують служби підприємства;
  • оповіщення засобами смс, з будь якого приводу.
  • контроль розподілення автотранспорту між службами.
  • збільшення продуктивності праці, покращення якості наданих послуг.

Основним пунктом CRM-системи  є розділ «Формування плану робіт» , адже за його

допомогою здійснюється як планування, так і контроль виконання

Даний пункт системи:

- акумулює в собі всі роботи, які виконуються структурними підрозділами

  • підприємства
  • дозволяє аналізувати накопичений об’єм робіт та  здійснювати раціональне планування його виконання

 

Має можливість здійснювати сортування

  •  за статусом виконання робіт ,
  •  за типом виконуваної роботи,
  • за службою, виконавцем та інше.

Відтепер автоматизований «Процес масового оповіщення»: споживачі, номера яких є у білінговій системі підприємства, отримують смс-повідомлення у разі виникнення аварійної ситуації (в їх районі чи будівлі), що сприяє покращенню комунікації

зі споживачами та підвищенню якості обслуговування.

Також розроблено розділ CRM системи, який відповідає за «розподіл автотранспорту» між службами підприємства  для виконання робіт.

Це відбувається виключно за заявками, які надходять через систему до диспетчера АТЦ.

Здійснюється постійний облік та обов'язковий gps-контроль за переміщенням автотранспорту 

Система містить довідник з:

- повним переліком автотранспорту,

- описом кожної одиниці техніки

- розподілом по класам.

Після впровадження CRM-системи на підприємстві планується розробка алгоритму електронного обміну інформацією (заявками щодо аварійних ситуацій, ремонтних робіт, тощо) між базами кол-центру та CRM-системою підприємства.

Окрім CRM-системи у 2019 році була вдало впроваджена Система автодозвону, що являє собою надбудову до існуючого комплексу ip-телефонії,  забезпечує процес інформування споживачів про наявну заборгованість за надані послуги

Для роботи системи співробітниками підприємства постійно оновлюються дані про споживачів, номери мобільних телефонів.

Алгоритми вибору, критерії пошуку задаються безпосередньо з білінгової системи підприємства.

Наразі використовується 3 види аудіофайлів:

  • при заборгованості від 1 до 3 місяців 
  • при заборгованості понад 3 місяці 
  • у випадку, якщо абонент забув передати показники приладів обліку у визначений термін.

Системно налагоджено, що прийом показників здійснюється у чітко відведений період.

Обробкою показників, які надійшли на електронні сервіси, займається програмний комплекс, з мінімальним втручанням операторів.

Всі показники проходять декількарівневий процес аутентифікації та перевірки, щоб унеможливити прийом неточних значень.

Всі дані, що надходять, зберігаються у «Особистому кабінеті» споживача і завжди доступні для перевірки та уточнення.  

Для зручності споживачів діє максимально розширений перелік способів передачі показників приладів обліку:

  1. через особистий кабінет
  2. сайт підприємства
  3. вайбер
  4. телеграм
  5. смс
  6. або за безкоштовним для споживачів телефонним номером (з впровадженою функцією   автовідповідача та голосового ivr-меню для всіх видів телефонів)

 

Впроваджений хмарний сервіс дозволяє перетворити голосовий аудіофайл в текст, який потім використовується для обробки на сервері ip-телефонії (навіть з дискового телефону, назвавши цифру меню можна перейти до потрібного розділу: повідомити про аварійну ситуацію, передати показники, зв’язатись з оператором, зв’язатися з дільницею по обслуговуванню приладів обліку)

В   розробці   знаходиться   сервіс  для   автоматизації   процесу   прийняття

показників  приладів обліку, шляхом використання Google API.

Планується запровадити розпізнавання надиктованих на автовідповідач повідомлень

з подальшою обробкою в білінг-системі.

З початку року на підприємстві розроблені та впроваджені вже три проєкти з використанням сервісу Google Map:

- карта робіт

- карта водорозбітних колонок

- карта обстежень об’єктів мереж

1)  інтерактивна карта забезпечує облік аварійних та ремонтних робіт, що проводить підприємство на території міста.

За допомогою Web додатку можна в онлайн режимі відслідковувати процес виконання робіт.

Роботи поділяються за видами та статусами виконання.

Відокремлюються роботи по ремонту оглядових колодязів, відновленню асфальтно-бетонного покриття після розкопки та по усуненню провалів.

Система оперує координатами об’єктів та зазначає їх на карті міста.

Об’єкти в системі мають описову частину, містять часові мітки початку та закінчення виконання робіт, адресу, фотографію та інше.

2) На інтерактивну карту водорозбірних колонок міста нанесені дворові та вуличні водорозбірні колонки з точних місцем розташування.

Об’єкти в системі мають описову частину, адресу, ознаку наявності запірного механізму та кількості споживачів, які користуються колонкою.

3) Інтерактивна карта обстежень cтворена для нанесення на неї об'єктів, які розміщені безспосередньо на водопровідних або каналізаційних мережах чи суміжній території, мають вплив на благоустрій міста та можуть спричинити аварійні ситуації на дорогах чи зеленій зоні.

У разі виявлення порушення відбувається його фотофіксація.

 Приватній чи юридичній особі вручається припис.

 Надалі ведеться оперативний контроль результатів та термінів  усунення порушення.

 

В цілому, підсумовуючи все вищесказане, маю зазначити, що 2019  рік виявився досить складним для підприємства:

Під впливом суспільно-політичних рішень стримувалось встановлення тарифів, що призвело до дефіциту обігових коштів, та як наслідок до погіршення показників фінансово-господарської діяльності.

Початок  2020 року для підприємства є більш вдалим (на відміну від попереднього року, коли відбувалось коригування окремих складових тарифу, і підприємство змушене було балансувати між мінімальними потребами та можливостями,  цьогоріч відбулося встановлення дійсно економічно-обгрунтованих тарифів).

Тому у поточному році маємо намір  повністю виконати інвестиційні заходи та розпочати перший етап реконструкції очисних споруд.

Сподіваємось на розуміння громади міста та підтримку міської влади.

 На сьогоднішній день є чітке розуміння стратегічних цілей на найближчу перспективу та конкретні покрокові плани на поточний рік.

Дякую за увагу!

 

18/02/2020

Написати нам