Скарги на якість питної води в квартирах, витоки каналізаційних стоків у підвальних приміщеннях, відключення водопостачання будинків – щодня з цими та іншими питаннями стикається аварійно-диспетчерська служба КП «Чернігівводоканал». І важко переконати мешканців міста в тому, що для вирішення своїх проблем вони звертаються не за адресою, адже за все, що відбувається в середині будинку відповідає організація, яка цей будинок обслуговує.
Хто за що відповідає
Всі, хто мешкає у багатоповерхівках нашого міста, сплачують кошти за обслуговування будинків та прибудинкових територій. Але далеко не всі знають, що входить в той самий перелік з обслуговування будинків, який затвердив виконком Чернігівської міської ради.
Так, всі водопровідні та каналізаційні мережі міста поділяються на міські, за які відповідає КП «Чернігівводоканал», та будинкові – відповідальність управителів будинків.
У випадку з водопостачанням, точкою розподілу законодавство визначає зріз фундаменту будинку. Тобто, все, що від стіни будинку і до корінного вентиля в квартирі мешканця – обслуговує управитель. Все, що від стіни будинку і далі на територію міста – у ведені Водоканалу.
У питанні відведення стоків точкою розподілу виступає перший каналізаційний колодязь поруч з будинком. Причому, за стан самого колодязя відповідає Водоканал.
Зазначимо, що діючими на сьогодні тарифами на водопостачання та водовідведення не передбачене будь-яке втручання Водоканалу в роботу будинкових мереж. Саме через це диспетчер водоканалу і рекомендує абонентам, у випадку виникнення аварійних ситуацій в середині будинку, звертатися до контакт-центру УЖКГ за номером 0800-50-93-50.
З іншого боку працівники КП «Чернігівводоканал» чудово розуміють людей, які втомилися від неякісної води. Але при цьому вплинути на розв’язання проблеми не можуть, оскільки у 99% випадків джерелом забруднення виступають саме будинкові мережі, які не промивалися з дня зведення будинку. За 50 років експлуатації водопровідні мережі мали б вже замінити. А їх ще жодного разу навіть не промивали, хоча, промивку управителі мають виконувати не рідше, ніж двічі на рік!
Хтось спитає, а чи впевнені ми, що будинкові мережі не промивалися, адже у «гросбухах» ЖЕКів записи про промивки робляться регулярно і чітко за графіком? Так от, судячи з результатів обстежень будинкових мереж, які неодноразово проводив Водоканал, в більшості будинків міста навіть немає технічної можливості проведення промивки. Тому можна впевнено стверджувати, що вимоги санітарних норм та правил щодо промивки будинкових мереж, в Чернігові не виконуються!
Обстежуємо будинок по вулиці Толстого,104
Приводом для обстеження будинку №104 по вулиці Толстого став допис у соціальній мережі Фейсбук однієї з мешканок цього будинку. Вона стверджувала, що проблеми з неякісною водою – безвідповідальність Водоканалу, а в їхньому будинку немає жодних проблем які можуть вплинути на якість питної води. Важливо, що на початок червня жодних аварійних ситуацій, які призвели б до погіршення якості води на території міста, зафіксовано не було, якість води погіршилась лише в одному конкретному будинку.
Аварійно-диспетчерська служба запропонувала громадянці провести відбір проб води в її квартирі і на вводі будинку, а також разом з нею провести обстеження будинкових мереж.
Важливим моментом є той факт, що спочатку громадянка погодилась на відбір проб питної води в її оселі, але через деякий час навідріз відмовилась. Чим була викликана відмова, вона не дуже і пояснювала. Через це, розкривати таємниці будинку №104 по вулиці Толстого Водоканалу довелося без участі дописувачки із соцмереж.
Зазвичай, КП «Чернігівводоканал» проводить комплексне обстеження будинку за участі управителя будинку. Кожного разу запрошуються представники організації, що обслуговує будинок і результатом обстеження стає спільний акт, який затверджується керівниками підприємств.
Але управителі будинків давно зрозуміли, що можна ігнорувати рекомендації комісії щодо покращення обслуговування будинкових мереж. Тому на обстеження, як правило, приходить лише слюсар-сантехнік, який немає повноважень для підписання актів та прийняття будь-яких управлінських рішень. По будинку №104 по вулиці Толстого ситуація була така ж, як і завжди...
Від КП «Новозаводське» на обстеження будинку прибув слюсар, який відразу пояснив, що вірогідною причиною погіршення якості води могло стати проведення ремонтних робіт на будинкових мережах з короткочасним припиненням водопостачання будинку. Після проведення робіт обов’язкова промивка мереж не проводилась. А тому і осад, який десятки років накопичувався в будинкових мережах, було змучено і він потрапив до кранів абонентів.
Наголосимо, що під час перевірки було проведено відбір проб води в одній з квартир будинку і аналізи показали, що якість води відповідає нормам ДСанПиН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною».
Що засвідчили результати обстеження
Те, що на момент обстеження вода в будинку була належної якості, цілком підтверджувало, що саме коливання в мережі, викликані проведенням ремонтних робіт стали причиною тимчасового погіршення якості води в будинку.
За результатами обстеження водопровідних мереж будинку було встановлено, що зазначений будинок – один з небагатьох, де забудовником була передбачена можливість промивки мереж. На вводі будинку та крайніх точках лежаку було вварено випуски для приєднання пожежного рукава та промивки мереж. Але, судячи зі стану труби, яка «заросла» осадом та вкрилася павутинням, промивок будинку не було вже не один десяток років. Те, що промивки не проводились підтвердив і слюсар КП «Новозаводське».
Під час обстеження підвального приміщення першого під’їзду будинку було виявлено свіжі витоки фекальних вод, якими було затоплено все приміщення. Відповідний запах було чутно і на першому поверсі.
Комісія встановила, що причиною затоплення підвального приміщення будинку стало втручання КП «Новозаводське» в роботу каналізаційних мереж будинку. Справа в тому, що випуск з будинку в колодязі поруч з першим під’їздом на час обстеження був, як то кажуть, «на підпорі», тобто каналізаційні стоки через якусь перепону не повністю відводились з будинку. В той же час КП «Новозаводське» виконало часткову заміну будинкових каналізаційних мереж і замість ревізій, які мають закриватися кришками герметично, встановили відводи, через які, при засміченні каналізаційних мереж і відбуваються витоки каналізаційних стоків у підвальне приміщення. Така «модернізація» каналізаційних мереж є порушенням будівельних норм. І навіть, якщо будинкові каналізаційні мережі працюватимуть, як добрий годинник, неприємних запахів, які розповсюджуватимуться через відкриті отвори – не уникнути.
Всі результати обстеження будинку було заактовано, а представник КП «Новозаводське» отримав рекомендації щодо приведення будинкових мереж до відповідного стану та покращення питної води в будинку.
Ми не можемо стверджувати, чи проводились які-небуть роботи в будинку КП «Новозаводське», але 19.06.2019 на адресу КП «Чернігівводоканал» надійшла заява від мешканців будинку, з проханням до керівництва підприємства створити комісію для обстеження каналізаційних мереж. Скоріш за все, віз і нині там, хоча з дня роботи комісії пройшло два тижні.
П.С., або Як то кажуть, післямова
Шановні мешканці будинку №104 по вулиці Толстого!
КП «Чернігівводоканал» не вповноважений створювати комісії для обстеження об’єктів які не перебувають на балансі підприємства. З цим питанням вам варто звертатися до КП «Новозаводське» або Управляння житлово-комунального господарства міста Чернігівської міської ради.
У разі проведення КП «Новозаводске» промивки будинкових мереж, наголошуємо, що промивка має проводитись шляхом підключення пожежних рукавів до випусків будинку. Вода має стікати до каналізаційних колодязів поруч з будинком. Тривалість промивки, як свідчить досвід, має бути не менш ніж 6 годин. Результати промивки підтверджуються відповідним дослідженням лабораторії питної води. Такі дослідження під час промивок будинкових мереж КП «Чернігівводоканал» зобов’язався робити безкоштовно.
Так, і ще одне. Під час обстеження було виявлено тріщину у кришці люку каналізаційного колодязя поруч з під’їздом №1. Кришка люку була замінена службою каналізаційних мереж КП «Чернігівводоканал» в день комісійного обстеження.
Дану інформацію можна використовувати, як рекомендації КП «Чернігівводоканал» по першочергових заходах з обслуговування будинкових мереж за адресою вул. Толстого, 104.
Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»