Якщо не передавати показники лічильника, то…

Період передачі показників лічильників води за черговий місяць скінчився. В Чернігові він триває з 20 числа і до кінця кожного місяця. Що буде, якщо споживач не встиг своєчасно передати інформацію показників лічильників до Центру обслуговування споживачів КП «Чернігівводоканал»? В законодавстві України відповідь на це питання надана чітко і однозначно.

Облік води в Чернігові було розпочато одночасно з появою водопроводу. У 1880 році Міській Управі було запропоновано два варіанти розрахунків за водопостачання: по договору та за показниками водомірів. Практично, з того часу, система розрахунків не змінилася. Хоча, ні. Тоді відпущена вода вимірялася відрами…

На фото: лічильний механізм водоміру фірми Tomson Meter Co 1891 року виготовлення.

Так іноді буває, що людина не має можливості передати до Центру обслуговування споживачів КП «Чернігівводоканал» інформацію щодо спожитої за місяць води. Відповідно, Чернігівводоканал не може провести сповивачу коректні нарахування за отримані послуги. А при проведенні розрахунків за показниками приладу комерційного обліку (загальнобудинковому лічильнику), некоректні нарахування поширяться і на інших мешканців будинку.

Тобто, в будинку утворюється небаланс – різниця між показниками комерційного (будинкового) приладу обліку і сумою показників розрахункових (квартирних) приладів обліку води, який Водоканалу доведеться розподіляти відповідно до норм чинного законодавства.

Для того, щоб звести цей небаланс води по будинку до мінімуму, законодавець передбачив порядок дій надавача послуг у разі не передачі показників лічильників споживачем.

Так, відповідно до ст.16 Постанови КМУ від 4 липня 2019 року №690 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення…» передбачено, що:

«У разі ненадання у визначений договором строк споживачем виконавцеві показань відповідного вузла обліку, якщо такі показання згідно із законом або договором зобов’язаний знімати споживач, для цілей комерційного або розподільного обліку виконавцем протягом трьох місяців приймається середньодобове споживання таким споживачем відповідної послуги за попередні 12 місяців (якщо попередніх місяців нараховується менш як 12, за фактичний час споживання послуги, але не менш як 15 діб).

У разі відсутності інформації про показання вузлів обліку після закінчення тримісячного строку, виконавець зобов’язаний здійснювати розрахунки з такими споживачами як із споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку.

Після відновлення надання показань вузлів обліку такими споживачами виконавець або визначена власником (співвласниками) особа, що здійснює розподіл обсягів послуг, зобов’язані провести перерахунок із споживачем, а вузлів розподільного обліку – з усіма споживачами будівлі».

Для того, щоб сума у квитанції від КП «Чернігівводоканал» відповідала обсягам спожитої води, показники приладів обліку потрібно передавати щомісячно. В іншому випадку споживачу доведеться вирішувати питання щодо проведення КП «Чернігівводоканал» подальших перерахунків, або, взагалі, сплачувати за нормами споживання.

Додаткову інформацію з питань нарахувань за спожиті послуги КП «Чернігівводоканал» можна отримати:

  • зателефонувавши за номером 0800-50-50-51 додатковий 3
  • написавши листа на адресу електронної пошти cos@water.cn.ua
  • написавши листа на адресу підприємства: вул. Жабинського, 15, м.Чернігів, 14017

 

Інформація по темі:

Про затвердження нормативів питного водопостачання для споживачів комунального підприємства «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради №181 від 20.04.2017

10 КРОКІВ ДЛЯ ПІДКЛЮЧЕННЯ МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ

01/12/2021

Написати нам