Яким має бути тиск води в будинку

Якість надання послуг у співробітників КП «Чернігівводоканал» була і залишається на першому місці. Але, на жаль, стан водопровідних і каналізаційних мереж Чернігова є незадовільним, тому через аварії та ремонтні роботи періодично виникають проблеми з водопостачанням та водовідведенням як в багатоквартирних будинках, так і приватному секторі, про що підприємство-надавач послуг постійно інформує населення міста.

Як відбувається інформування населення

Щоденно інформаційна служба підприємства оповіщає мешканців Чернігова та кол-центр УЖКГ про аварійні ситуації та ремонтні роботи:

  • на офіційному сайті у розділі «Оперативна інформація»;
  • на сторінці КП «Чернігівводоканал» у соціальній мережі Фейсбук.;
  • додатково працює служба СМС-інформування абонентів при відключеннях окремих будинків;
  • оповіщення населення через друковані ЗМІ, телебачення та радіо проводиться при реконструкції ділянок мереж (проведення капітальних ремонтів), пов’язаних з довготривалими плановими змінами у водопостачанні або водовідведенні;
  • аварійно-диспетчерська служба цілодобово надає персональні роз’яснення з тих чи інших питань за номером телефону (0462) 67-67-87. При цьому ведеться постійний запис розмови абонента з диспетчером, що дає можливість перевірити скарги на нетактовну чи грубу відповідь.

Але інколи і всіх цих заходів буває недостатньо. Отримавши роз’яснення з того чи іншого питання, абоненти залишаються незадоволеними та виносять проблему у соціальні мережі, намагаючись таким чином вплинути на роботу підприємства.

 

Чи всі скарги обґрунтовані

Характерним прикладом є ситуація зі скаргою щодо незадовільного тиску та якості води у будинку по вул. Пирогова, 22А, під час промивки мереж, оприлюднена у соцмережі Фейсбук 30 січня. Після довготривалої розмови з диспетчером абонент виклав свої думки з цього питання.

У середу, 7 лютого, КП «Чернігівводоканал» проводило чергові промивки вже в районі вулиці Радченка, про що було повідомлено на сайті підприємства та на сторінці Фейсбук. Звичайно ж відкриття пожежного гідранту викликало зниження тиску води у будинках кількох кварталів міста. Але єдина скарга на низький тиск води з’явилася на сторінці Фейсбук від того ж абонента з будинку по вул. Пирогова,22А.

Зазначимо, що промивка мереж відноситься до ремонтних робіт. КП «Чернігівводоканал» не може не виконувати промивки при накопиченні заліза у магістральних водопроводах, як і не може зменшувати напір води при проведенні промивки, адже у такому випадку промивка буде неякісною. Зниження тиску води у багатоповерхових будинках до мінімального у 0,02942 мПа (3 м в.ст.) на поверх передбачено законодавством і не є порушенням Правил. Під час промивки ведеться періодичний контроль та виставляються попереджувальні знаки з номером телефону аварійно-диспетчерської службі КП «Чернігівводоканал».

 

Яким має бути тиск води

Для вивчення ситуації по вул. Пирогова,22А, 8 січня 2018 року було проведено комісійне обстеження будинку із залученням представників КП «Новозаводське», яке його обслуговує.

Під час обстеження визначити тиск води в квартирі скаржника не вдалося через його відсутність, про що представники КП «Чернігівводоканал» були завчасно попереджені. Було проведено заміри води на вводі будинку та в квартирах другого та четвертого поверхів. Заміри проводились як при відкритому пожежному гідранті по вул. Радченка, так і після його закриття. Скарг від мешканців будинку на низький тиск води не зафіксовано.

Норми тиску води в будинках зазначені в ДБН В.2.5-74:2013:

6.3.1 Для зовнішніх мереж систем централізованого питного водопостачання напір води на вводі в будівлю (над поверхнею землі) повинен бути:

- максимальний - не більше ніж 45 м;

- мінімальний:

а) при одноповерховій забудові - не менше ніж 10 м,

б) при багатоповерховій забудові - додатково по 4 м на кожний наступний поверх (але не більше ніж 45 м).

Вільний напір у мережі у водорозбірних колонок приймається не менше ніж 10 м. У години мінімального водоспоживання напір на кожний поверх, крім першого, допускається приймати 3 м та забезпечувати подачу води в ємкості для її зберігання.

 

Для забезпечення мінімального водоспоживання в квартирі 3-го поверху при відкритому гідранті по вул. Радченка на вводі будинку по вул. Пирогова, 22А згідно ДБН В.2.5-74:2013 тиск води мав бути 10м+(3м х 2) = 16 метрів водяного стовпа, що відповідає тиску у 0,1569 мПа. При замірі було зафіксовано тиск у 0,21 мПа.

Після закриття пожежного гідранту по вул. Радченка, тиск води на вводі будинку по вул. Пирогова, 22А збільшився до 0,315 мПа, що повністю відповідає нормальному тиску води для 5-поверхового будинку. Додамо, що при відкритому гідранті тиск води в квартирі четвертого поверху складав 0,12 мПа, а після закриття гідранту – 0,215 мПа. Тобто, якщо на 3-му поверсі будинку і були проблеми з тиском води, то пов’язані вони з внутрішніми мережами, а не з промивкою магістрального водопроводу.

Окремо треба додати, що для забезпечення мінімального водоспоживання ДБН В.2.5-74:2013 рекомендовано набирати воду у ємності для зберігання. Таким чином рекомендація набрати відро води та очікувати закінчення промивки була дана абоненту представником КП «Чернігівводоканал» у відповідності до норм чинного законодавства.

 

Що робити при погіршенні якості води

Якщо з крана у квартирі абонента тече вода неналежної якості або відсутній тиск води, не варто відразу дзвонити на телефон аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал». Потрібно виконати ряд дій, щоб впевнитись у тому, що проблеми з водопостачанням не пов’язані з водопровідними мережами всередині квартири або будинку.

  1. Перевірте крани у вашому помешканні. Проблема може бути у внутрішній будинковій мережі, може вийти з ладу кран або фільтр перед лічильником. Важливо! КП «Чернігівводоканал» відповідає лише за якість холодної води. Якість гарячої води забезпечують теплогенеруючі підприємства міста.
  2. Перевірте стан водопостачання у ваших сусідів. Якщо це можливо, поцікавтеся чи така ситуація у більшості квартир (сусідніх, що знаходяться на тому ж поверсі та тих, що під вашою квартирою). Якщо у сусідів все гаразд, то проблеми виникли у внутрішній мережі. Відтак необхідно провести ревізію стояка і труб всередині будинку і з’ясувати, чи немає в них засмічення. Зазвичай засмічення труб трапляється на водопроводах у старих будинках, тому кардинально змінити ситуацію допоможе повна заміна комунікацій. Якщо ви живете у багатоквартирному будинку, то можливі випадки самовільного перекриття водопостачання мешканцями будинку для виконання ремонтних робіт (встановлення або заміни сантехніки, водолічильника тощо).
  3. Для тих абонентів, які мають доступ до Інтернет не зайвим буде зайти на сторінку КП «Чернігівводоканал» у розділ «Оперативна інформація» та переглянути адреси проведення робіт. Те ж саме можна зробити і через сторінку підприємства у соціальній мережі Фейсбук.
  4. Повідомте диспетчера. Якщо ви зробили усі попередні кроки і не з’ясували причини відсутності води, повідомте диспетчера КП «Чернігівводоканал» за цілодобовим номером телефону (0462) 67-67-87. Інформування щодо проблем з водопостачанням через сторінку КП «Чернігівводоканал» у Фейсбук, або через форму на сайті «Напишіть нам» – буде менш оперативним. А вірогідність того, що ваш пост у Фейсбук без зазначення адресата дійде до служб КП «Чернігівводоканал» – взагалі мінімальна. Щодо повідомлень про аварійні ситуації на «Урядову гарячу лінію», то час реагування складає від декількох днів. Як правило, запити надходять вже після усунення проблем з водопостачанням і водовідведенням.

 

Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»

09/02/2018

Написати нам