Наприкінці 2022 року в Україні було розпочато проєкт «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів», який фінансується урядом Німеччини. Реалізує проєкт німецька компанія GIZ та Програма розвитку ООН (UNDP) в Україні.
Проєкт спрямовано на підтримку швидкого відновлення локальних економік українських міст шляхом інвестування у відбудову та покращення інфраструктури розвитку бізнесу. Учасниками проєкту є 12 міст, серед яких є як великі обласні центри: Луцьк, Рівне, Житомир, Чернігів, Тернопіль, Хмельницький, Вінниця та Івано-Франківськ, так і відносно невеликі міста, як от Звягель, Стрий, Сміла та Лозова. Десять громад у межах проєкту створять інфраструктуру для бізнесу (бізнес-коворкінги, інноваційно-технологічний парк тощо), а ще дві — відновлять економічну інфраструктуру, а саме водопостачання у місцеві промислові зони, де сконцентровано малий та середній бізнес.
Особливістю проєкту «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів» є те, що він органічно поєднує два напрями:
Отже, окрім фінансування, через постійну взаємодію та співпрацю муніципалітети також отримують консультаційну підтримку, що сприятиме підвищенню рівня їх компетенції та спроможності. Метою проєкту кінцевий результат, спрямований як на відновлення та покращення бізнес-інфраструктури, так і на забезпечення її сталого та ефективного функціонування.
Участь міста ЧЕРНІГОВА
У межах проєкту «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів» наше місто має власну ініціативу під назвою Проєкт «Реконструкція водопроводу по вулиці Квітнева та проспекту Миру від ВНС-4 в м. Чернігів, ураженого внаслідок воєнних дій РФ на території України». Цей Проєкт має на меті прискорити відновлення економіки міста Чернігів шляхом інвестування у покращення місцевої бізнес-інфраструктури. Відновлюючи комунальну інфраструктуру, ми сприяємо створенню стабільних умов роботи для місцевого та релокованого бізнесу, що сприяє активізації місцевої економіки для надання якісних послуг населенню та ефективного наповнення місцевого бюджету.
Завдяки нашому Проєкту буде проведено ремонт водогону, який забезпечить понад 35 бізнесів водою та надасть доступ до водопостачання 4 мікрорайонів міста, в яких проживають 42 тисячі осіб, а також дасть змогу уникнути перебоїв у водопостачанні, що прямо впливає на виробничий процес та якість життя населення.
У свою чергу, покращена інфраструктура та розвиток малого та середнього бізнесу зроблять громаду привабливішою для зовнішніх інвесторів, що сприятиме подальшому зростанню економіки міста Чернігів. Також треба наголосити, що роботи з відновлення якісного водопостачанням чотирьох мікрорайонів міста передбачають вирішення питання доступу до забезпечення водним ресурсом людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, які, у випадку з перебоями водопостачання, мають значно більш обмежений доступ до води.
Посилення спроможності міста ЧЕРНІГОВА
Окрім реконструкції інфраструктури, проєкт SRER передбачає діяльність з посилення спроможності органів місцевого самоврядування, бізнес-спільнот та організацій громадянського суспільства, що забезпечить сталість результатів після завершення проєкту та стимулюватиме подальші місцеві ініциативи для економічного розвитку громади.
Для досягнення економічного відновлення в Україні залучили до співпраці три провідні організації, які мають досвід з питань місцевого розвитку, а саме:
Що далі?
Інвестуючи у нашу інфраструктуру зараз, ми краще підготуємося до будь-яких майбутніх криз і відновлення України. Фінансуючи відбудову водопроводу ураженого внаслідок воєнних дій РФ на території України, Уряд Німеччини (донор) та UNDP в Україні демонструють свою довіру нашій громаді, а також підтверджують, що вектор розвитку міста є вірним. Успішна реалізація цього Проєкту дасть змогу використовувати його здобутки в майбутньому, демонструючи спроможність міста та досвід співпраці з міжнародними партнерами для залучення подальшої міжнародної технічної допомоги та інвестицій.
Хочемо звернути увагу на те, що цей проєкт з’явився, як наслідок активних бойових дій на території міста Чернігова, які супроводжувались артилерійськими обстрілами та авіаударами, в результаті чого було пошкоджено ділянку водопровідної мережі довжиною L = 2 338 м. Зазначена ділянка водопроводу була виконана з чавунних та сталевих труб діаметром Д = 400 мм. Водопровід пролягає по вулиці Квітневій та проспекту Миру від водопровідної насосної станції № 4 «Полуботки». Пошкодження водопроводу призвели до порушення його цілісності та герметичності, що унеможливило його подальшу надійну експлуатацію.
Реалізуючи проєкт заміни водопроводу, Чернігівська міська рада та комунальне підприємство «Чернігівводоканал» виконують свої зобов’язання перед громадою Чернігова, щодо економічного відновлення інфраструктури міста після завершення бойових дій на його території. Досягнення цієї мети стало можливим виключно завдяки проєкту SRER та підтримці України міжнародними організаціями. Звертаємо увагу представників мас-медіа та членів територіальної громади Чернігова на те, що КП «Чернігівводоканал» і надалі інформуватиме про перебіг реадізації цього важливого для нашого міста проєкту.
Станом на 10 квітня 20224 року вже демонтовано понад 1000 п.м. з чавунних та сталевих труб діаметром Д = 400 мм та на їх місце прокладено поліетиленову трубу такого ж діаметру. Одночасно із заміною водопровідної мережі відбувається встановлення нових колодязів та камер, в яких виконується перепідключення промислових об’єктів із заміною старої запірної арматури на сучасну. Найближчим часом новий водопровід перетне проспект Миру і буде «рухатись» в бік водопровідної насосної станції.
Цю статтю створено КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради у межах проєкту «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів» (SRER), що реалізується Програмою розвитку ООН (UNDP) в Україні за підтримки проєкту міжнародної співпраці ReACT4UA («Застосування та імплементація Угоди про асоціацію між ЄС та Україною у сфері торгівлі»), який фінансується урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.
Думки, висновки чи рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам/-кам та упорядникам/-цям і не обов’язково відображають погляди уряду Німеччини, GIZ, UNDP або інших агенцій ООН.