Скарги споживачів на слабкий тиск води в будинках Чернігова – непоодинокі. Здебільшого люди відразу телефонують або пишуть до КП «Чернігівводоканал», сподіваючись на те, що зазначена проблема буде вирішена фахівцями підприємства. Нажаль, водопостачальне підприємство може діяти лише в межах своєї відповідальності і не може допомогти споживачеві у вирішенні проблем, які виникли поза цими межами. В цій публікації ми надаємо чіткий алгоритм дій споживача, який дозволять у найкоротші строки вирішити проблему з тиском води в краніі власної оселі.
Хто за що відповідає?
Відповідь на це питання потрібно чітко знати, адже саме від цього залежить кількість часу, витрачена на вирішення проблем з якістю водопостачання (незалежно від того, в якому будинку проблема виникла – багатоквартирному чи приватному).
Існує чітке розмежування зон відповідальності, визначене законодавчо. Так, у випадку для багатоквартирного будинку:
В приватному секторі:
Алгоритм дій по усуненню проблеми зі слабким тиском води
Здебільшого, при падінні тиску води Споживачі телефонують до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал» за номером 0800-50-50-51. Взагалі-то, це не заборонено робити, але при такому підході, вирішення проблеми може розтягнутися в часі, особливо сьогодні, коли в країні введено карантинні правила та обмеження. Для оперативного вирішення проблеми, почати потрібно з себе. А точніше, зі свого помешкання.
Крок перший. Перш, ніж телефонувати до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал», споживач має переконатися, що проблема з паданням тиску води не пов’язана з проблемами на ділянці, за яку відповідає сам споживач.
Для цього:
Якщо у сусідів все в нормі, проблема криється на ділянці, за яку відповідаєте саме ви. Для вирішення проблеми варто:
Крок другий. У випадку відсутності тиску води і в сусідів по будинку, поцікавтеся у мешканців сусідніх будинків, чи задовільний тиск води в їхніх квартирах.
Якщо з’ясувалося, що у сусідніх будинках ті ж самі проблеми, то, настав час телефонувати до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал» за номером 0800-50-50-51.
У разі, коли у сусідніх будинках аналогічні проблеми відсутні:
Заяву на обстеження приватних мереж можна подати:
- на електронну адресу підприємства info@water.cn.ua,
- письмово, надіславши листа за адресою: вул. Жабинського, 15, м. Чернігів, 14017.
- в скриньку для звернень громадян, яку встановлено перед входом на КП «Чернігівводоканал» за адресою: вул. Жабинського, 15.
У заяві потрібно повідомити свої ПІБ, адресу, контактний номер телефону та інші способи отримання інформації (електронна пошта, Viber, Telegram, Facebook Messenger). Послуга з обстеження водопровідних мереж – платна і буде виконуватись лише після оплати рахунку, який надійде від КП «Чернігівводоканал» на вказану споживачем адресу (поштову або в Інтернет).
Яким має бути тиск води?
Для зовнішніх мереж систем централізованого питного водопостачання напір води на вводі в будівлю (над поверхнею землі) повинен бути:
(1 м в.с = 0.09807 бар = 0.009807 МПа)
- мінімальний:
а) при одноповерховій забудові - не менше ніж 10 м в.с.,
б) при багатоповерховій забудові - додатково по 4 м в.с. на кожний наступний поверх (але не більше ніж 45 м в.с.).
Вільний напір у мережі у водорозбірних колонок приймається не менше ніж 10 м в.с. У години мінімального водоспоживання напір на кожний поверх, крім першого, допускається приймати 3 м в.с. та забезпечувати подачу води в ємкості для її зберігання.
Тобто, для того, щоб на п’ятому поверсі п’ятиповерхового будинку тиск води відповідав нормативному, на вводі будинку він має бути не менш, ніж 26 м в.с., або 0,255 МПа).
При цьому замір тиску виконується в години максимального розбору води:
Треба зазначити, що головною причиною слабкого тиску води є замулення будинкових мереж, яке відбувається через відсутність їх промивок. Ці промивки, двічі на рік, має виконувати організація, що обслуговує будинок. В приватному секторі – аналогічна ситуація. Водопровід від точки розподілу (підключення до комунального водопроводу) до змішувачів в оселі споживача практично не обслуговувався в жодному будинку. Це обслуговування – обов’язок споживача, який, в більшості випадків, навіть не знає, як зробити промивку.
Увага!
Про всі планові та аварійні відключення водопостачання КП «Чернігівводоканал» завчасно повідомляє споживачів: