Слабкий тиск води: що робити

Скарги споживачів на слабкий тиск води в будинках Чернігова – непоодинокі. Здебільшого люди відразу телефонують або пишуть до КП «Чернігівводоканал», сподіваючись на те, що зазначена проблема буде вирішена фахівцями підприємства. Нажаль, водопостачальне підприємство може діяти лише в межах своєї відповідальності і не може допомогти споживачеві у вирішенні проблем, які виникли поза цими межами. В цій публікації ми надаємо чіткий алгоритм дій споживача, який дозволять у найкоротші строки вирішити проблему з тиском води в краніі власної оселі.

Хто за що відповідає?

Відповідь на це питання потрібно чітко знати, адже саме від цього залежить кількість часу, витрачена на вирішення проблем з якістю водопостачання (незалежно від того, в якому будинку проблема виникла – багатоквартирному чи приватному).

Існує чітке розмежування зон відповідальності, визначене законодавчо. Так, у випадку для  багатоквартирного будинку:

  • КП «Чернігівводоканал» відповідає за постачання води до зрізу фундаменту багатоквартирного будинку;
  • від фундаменту до корінного вентиля квартири абонента (включно) відповідальність організації, яка обслуговує будинок (управляюча компанія, ЖЕК, ОСББ, тощо);
  • від корінного вентиля (кран, яким перекривають водопостачання в квартирі споживача) до сантехприладів – відповідає власник квартири.

В приватному секторі:

  • КП «Чернігівводоканал» відповідає за постачання води точки приєднання приватного будинку до комунального водопроводу (як правило – вона знаходиться у водопровідному колодязі, який у більшості випадків також є власністю споживача або декількох споживачів) ;
  • від точки приєднання приватного будинку до комунального водопроводу і до сантехприладів на подвір’ї або в середині будинку – відповідає власник будинку.

Алгоритм дій по усуненню проблеми зі слабким тиском води

Здебільшого, при падінні тиску води Споживачі телефонують до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал» за номером 0800-50-50-51. Взагалі-то, це не заборонено робити, але при такому підході, вирішення проблеми може розтягнутися в часі, особливо сьогодні, коли в країні введено карантинні правила та обмеження. Для оперативного вирішення проблеми, почати потрібно з себе. А точніше, зі свого помешкання.

Крок перший. Перш, ніж телефонувати до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал», споживач має переконатися, що проблема з паданням тиску води не пов’язана з проблемами на ділянці, за яку відповідає сам споживач.

Для цього:

  1. Перевірте, як подається вода у всіх точках відбору (санвузол, кухня, тощо).
  2. Зателефонуйте сусідам і поцікавтеся, чи в них також є проблеми з тиском води. В багатоквартирному будинку краще питати у сусідів, які мешкають в квартирах, підключених до інших стояків водопостачання.

Якщо у сусідів все в нормі, проблема криється на ділянці, за яку відповідаєте саме ви. Для вирішення проблеми варто:

  • Перевірити, чи повністю відкритий корінний вентиль (кран, яким перекривають водопостачання в квартиру).

  • Перевірити та за потреби прочистити аератори у змішувачах.
  • Перевірити та за потреби прочистити/замінити (за наявності) фільтри води, встановлені на водопроводі в помешканні.

  • Перевірити та за потреби прочистити «косий» фільтр (фільтр грубої очистки води), який встановлюється перед лічильником води.

Крок другий. У випадку відсутності тиску води і в сусідів по будинку, поцікавтеся у мешканців сусідніх будинків, чи задовільний тиск води в їхніх квартирах.

Якщо з’ясувалося, що у сусідніх будинках ті ж самі проблеми, то, настав час телефонувати до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал» за номером 0800-50-50-51.

У разі, коли у сусідніх будинках аналогічні проблеми відсутні:

  • мешканцям багатоповерхівок потрібно телефонувати до своєї управляючої компанії. Саме вона має розібратися з проблемами в середині будинку. Можна зателефонувати і до контакт-центру УЖКГ за номером 0800-50-93-50;
  • мешканцям приватних будинків потрібно подати до КП «Чернігівводоканал» заяву на обстеження власних мереж (від місця підключення до будинку) .

Заяву на обстеження приватних мереж можна подати:

  1. на електронну адресу підприємства info@water.cn.ua,
  2. письмово, надіславши листа за адресою:  вул. Жабинського, 15, м. Чернігів, 14017.
  3. в скриньку для звернень громадян, яку встановлено перед входом на КП «Чернігівводоканал» за адресою:  вул. Жабинського, 15.

У заяві потрібно повідомити свої ПІБ, адресу, контактний номер телефону та інші способи отримання інформації (електронна пошта, Viber, Telegram, Facebook Messenger). Послуга з обстеження водопровідних мереж – платна і буде виконуватись лише після оплати рахунку, який надійде від КП «Чернігівводоканал» на вказану споживачем адресу (поштову або в Інтернет).

Яким має бути тиск води?

Для зовнішніх мереж систем централізованого питного водопостачання напір води на вводі в будівлю (над поверхнею землі) повинен бути:

  • максимальний - не більше ніж 45 м водяного стовпа;

(1 м в.с = 0.09807 бар = 0.009807 МПа)

- мінімальний:

а) при одноповерховій забудові - не менше ніж 10 м в.с.,

б) при багатоповерховій забудові - додатково по 4 м в.с. на кожний наступний поверх (але не більше ніж 45 м в.с.).

Вільний напір у мережі у водорозбірних колонок приймається не менше ніж 10 м в.с. У години мінімального водоспоживання напір на кожний поверх, крім першого, допускається приймати 3 м в.с. та забезпечувати подачу води в ємкості для її зберігання.

Тобто, для того, щоб на п’ятому поверсі п’ятиповерхового будинку тиск води відповідав нормативному, на вводі будинку він має бути не менш, ніж 26 м в.с., або 0,255 МПа).

При цьому замір тиску виконується в години максимального розбору води:

  • з 07.00 до 09.00 год;
  • з 19.00 до 21.00 год.

Треба зазначити, що головною причиною слабкого тиску води є замулення будинкових  мереж, яке відбувається через відсутність їх промивок. Ці промивки, двічі на рік, має виконувати організація, що обслуговує будинок. В приватному секторі – аналогічна ситуація. Водопровід від точки розподілу (підключення до комунального водопроводу) до змішувачів в оселі споживача практично не обслуговувався в жодному будинку. Це обслуговування – обов’язок споживача, який, в більшості випадків, навіть не знає, як зробити промивку.

Увага!

Про всі планові та аварійні відключення водопостачання КП «Чернігівводоканал» завчасно повідомляє споживачів:

 

08/04/2020

Написати нам