КП «Чернігівводоканал» неодноразово інформувало споживачів про те, що питання покращення якості послуг КП «Чернігівводоканал» через пости на приватних сторінках у соціальних мережах не вирішується! Діючим законодавством передбачений «Порядок перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг» (надалі – Порядок) і для вирішення проблем що періодично виникають, як надавач послуг, так і споживачі мають дотримуватись встановленого законодавцем Порядку.
Як покращити якість води в місті
З кожним роком вміст заліза у воді, яка видобувається КП «Чернігівводоканал» та подається у водопровідну мережу – зростає. Це – природне явище, яке не залежить ні від стану труб, ні від кількості аварійних ситуацій на мережах. Частково уникнути погіршення таких параметрів води, як кольоровість та каламутність дозволяє планова та позапланова промивка мереж.
Промивка мереж – це спільний захід КП «Чернігівводоканал» та споживача: кожен миє свою ділянку труб. Але, навіть своєчасна промивка мереж не гарантує 100-відсотковий результат.
Більш дієвим заходом, який дозволив би уникнути погіршення показників кольоровості та каламутності води, є будівництво станцій знезалізнення та деманганації на кожній насосній станції водопроводу (НСВ) міста. Оскільки ключових НСВ в місті чотири, то і станцій з потрібно будувати чотири.
Два роки тому було зроблено попередні розрахунки будівництва станції знезалізнення та деманганації на НСВ-2 «Подусівка» – саме тут найбільш критичні показники якості води по залізу та марганцю. Відповідно до розрахунків вартість будівництва тільки одної станції підготовки води складатиме до 7 млн. євро.
Враховуючи той факт, що діючими тарифами будівництво станції знезалізнення та деманганації не передбачене і джерела фінансування будівництва у КП «Чернігівводоканал» відсутні, можна дійти висновку, що без сторонньої фінансової допомоги вплинути на якість води в місті профільне підприємство не може. Остається тільки очікувати на рішення Чернігівської міської ради щодо визначення джерел фінансування будівництва. А поки фінансування відсутнє – єдиним варіантом покращення якості води залишаються профілактичні роботи.
Про погіршення якості води потрібно своєчасно повідомляти
Періодично, з тих чи інших причин, на території міста Чернігова виникають локальні погіршення якості води. Відслідкувати ситуацію і реагувати на неї можливо лише за повідомленнями споживачів. І, якщо повідомлення не надходять, аварійно-диспетчерська служба (АДС) КП «Чернігівводоканал» навіть і не здогадується про зміни в якості послуг, що надаються.
Для своєчасного і правильного реагування на те чи інше повідомлення про погіршення якості надання послуг, АДС КП «Чернігівводоканал» потрібно знати конкретно, де саме сталося погіршення якості послуг – без цього проблему не вирішити.
Наприклад, якщо якість води погіршилась в одному будинку, а в сусідніх будинках проблем немає, то це свідчить про те, що і проблема криється десь у тому будинку. Тобто, вирішувати її має вже не КП «Чернігівводоканал», а організація, яка обслуговує будинок.
Законодавчо всі ці моменти передбачено і прописано у Постанові КМУ №630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», за якою послуги надаються в даний час.
Звертаємо увагу споживачів послуг КП «Чернігівводоканал» на те, що у разі неповідомлення про зниження якості послуг до аварійно-диспетчерської служби за номером телефону 0800-50-50-51 або письмово, марно очікувати на будь-яке реагування з боку підприємства, навіть, якщо вами було розміщено десяток гнівних постів у мережі Фейсбук.
(Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630)
33. У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.
У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
34. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг.
35. Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.
36. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.
37. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця згідно з додатком 2. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця.
38. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акту-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
39. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»