Обговорення тарифів на ЦВП та ЦВВ для КП «Чернігівводоканал» на 2022 рік

20.05.2021 відбулось відкрите обговорення щодо необхідності встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для КП «Чернігівводоканал»  на 2022 рік

Відповідно до постанови НКРЕКП «Про затвердження Порядку проведення відкритого обговорення проєктів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 30.06.2017 № 866 проводиться відкрите обговорення щодо необхідності встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на 2022 рік.

Враховуючи діючі наразі на законодавчому рівні обмежувальні заходи, спрямовані на  запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби, відкрите обговорення проводиться в режимі онлайн-трансляції за допомогою месенджеру  «ZOOM».

Розробниками даного програмного продукту час онлайн-підключення обмежений 40 хв., тому першочергово маю зазначити регламент та основні правила даного обговорення:

Організаційні питання – до 5 хвилин

Представлення учасників, доповідь, обговорення та прийняття рішення щодо необхідності встановлення тарифів на 2022 рік – до 20 хвилин

Заключні питання – до15 хвилин

Головуючий на обговоренні – директор підприємства Малявко Сергій Михайлович

Секретар обговорень – заступник директора з питань економіки Музиченко Наталія Олександрівна

Адміністратор обговорень – начальник відділу інформаційного та програмного  забезпечення Федченко Олександр Валентинович

Серед учасників обговорення:

– від Чернігівської міської ради присутній заступник Чернігівського міського голови – Геращенко Віктор Михайлович

Відповідно до оприлюдненого повідомлення надійшли заявки щодо участі у відкритому обговоренні від:

  • Голови Ради голів ОСББ при Чернігівському міському голові – Коношевича Максима Сергійовича,
  • депутата Чернігівської міської ради – Рейко Марини Миколаївни
  • помічника-консультанта депутата Рейко М.М. – Волощука Руслана Олександровича.

Всім було надіслано запрошення та електронні посилання для підключення до відкритого обговорення.

З трьох зареєстрованих осіб безпосередньо на обговоренні присутній тільки Коношевич Максим Сергійович – Голова Ради голів ОСББ при Чернігівському міському голові.

Від підприємства на обговоренні присутні також:

Трохименко С. М.    Заступник директора з будівництва та постачання

Вовк П. І.       Заступник директора з організаційно-правових питань

Кузнєцов О. В.          Заступник головного інженера

Бордонос Л. М.         Головний бухгалтер

Ірха А. С.       Заступник головного бухгалтера

Севастьянова О. В.   Начальник виробничо-технічного відділу

Дудко Т. В.    Начальник  відділу капітального будівництва

Грищенко І. М          Фахівець з інформаційної діяльності

Кеда Т. В.      Начальник центру обслуговування споживачів

 

Малявко С. М. – Щорічне надання розрахункових матеріалів для встановлення тарифів є обов’язковою вимогою Нацрегулятора на законодавчому рівні.

Згідно з пунктом 1.9. Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою НКРЕКП  від 10.03.2016 № 302, ліцензіат у термін до 01 червня кожного року має подати до НКРЕКП заяву про встановлення тарифів та розрахунки за встановленими формами з підтвердними матеріалами і документами.

Відповідно до пункту 1.15. цього  Порядку, якщо ліцензіат не надав до НКРЕКП у встановлений термін відповідну заяву та розрахунки тарифів, НКРЕКП на підставі даних звітності за звітний та базовий періоди, самостійно встановлює тарифи (але без урахування компенсації за недофінансування понесених витрат та індексації планованих витрат).

Тому, відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою НКРЕКП  від 10.03.2016 № 302, комунальне підприємство «Чернігівводоканал» Чернігівської міської  ради виконало розрахунки тарифів на 2022 рік,  та 29 квітня 2021 року оприлюднило відповідне інформаційне повідомлення на офіційному веб-сайті підприємства.

 Обов’язковою умовою для розрахунку тарифів є погодження водних балансів з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

Водні баланси КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської  ради з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на 2022 рік сформовані на підставі фактичних обсягів послуг за 2020 рік, понаднормативні втрати та витрати води у підприємства відсутні.

Відповідно до діючого законодавства граничний розмір втрат води, який може враховуватись в водних балансах не перевищує 30% (п.2 розділу ІІ «Порядку розроблення та затвердження технологічних нормативів використання води…» затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 25.06.2014 № 179).

Тому, враховуючи вищезазначені фактори, доречним буде схвалення водних балансів на рівні минулорічних фактичних показників. При цьому планові річні обсяги реалізації централізованого водопостачання становитимуть 14 287,54 тис.м3, централізованого водовідведення - 11 980,30 тис. м3

 Дані планові обсяги водопостачання та водовідведення на 2022 рік прийняті Департаментом із регулювання відносин у сфері централізованого водопостачання та водовідведення НКРЕКП й враховані у річному плані ліцензованої діяльності, погодженому органом місцевого самоврядування в особі начальника управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради.

Відповідно до розрахункових матеріалів планові тарифи на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на 2022 рік у порівнянні з діючими зростуть на 16,6 % та становитимуть:  

  • на централізоване водопостачання – 13,26 грн за 1 м3 без податку на додану вартість (або 15,912 грн за 1 м3 з податком на додану вартість);
  • на централізоване водовідведення – 14,03 грн за 1 м3 без податку на додану вартість (або 16,836 грн за 1 м3 з податком на додану вартість).

Матеріали щодо перегляду тарифів сформовані з урахуванням:

  • річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на 2022 рік (як вже зазначалось).
  • норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів  і фактичних витрат електроенергії за попередні періоди;
  • індивідуальних технологічних нормативів використання питної води;
  • положень діючої Галузевої угоди на 2017-2024 роки, колективного договору підприємства, Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»;
  • Податкового кодексу України.

 

В цілому зберіглася питома вага складових витрат  та структура тарифу не зазнала принципових змін.

На необхідність перегляду  тарифів вплинули наступні чинники:

  • зміна обсягів реалізації послуг: порівняно з врахованими у діючих тарифах обсяги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення зменшені на 0,8 % та 1,2 % відповідно.

  • зменшення запланованих витрат на електричну енергію на 9,4 %,

у тому числі у водопостачанні на 12,1 %, у водовідведенні – на 5,7 % за рахунок зміни обсягів споживання та зниження вартості електричної енергії, що передається на І та ІІ класах напруги на 20,0 % та 13,8 % відповідно;

  • зростання витрат на оплату праці (з урахуванням прожиткового мінімуму для працездатних осіб, відповідно до Державного бюджету України на 2021 рік, вимог Галузевої угоди та колективного договору) на 23,8 % в цілому або на 25,5% у розрахунку на 1 м3,

  • збільшення амортизаційних відрахувань за рахунок введення в експлуатацію нових основних засобів на 38,6 % (або на 43,3 % на 1 м3);

  • зростання витрат на сплату податків та зборів, переважно за рахунок зміни методики розрахунку рентної плати за спеціальне використання води у зв’язку із внесенням відповідних змін до Податкового кодексу України, на 51,5 % (або на 48,0 % на 1 м3);

  • збільшення витрат на ремонти, матеріали та інші складові структури тарифу на 22,0 % (або на 23,1 % на 1 м3);

  • зміна витрат, пов'язаних з обслуговуванням кредиту.

Сумарно планові витрати, пов'язані з обслуговуванням кредиту у рамках проєкту Світового банку «Розвиток міської інфраструктури» зменшились на 5,1% (або на 4,1 % на 1 м3), валютний курс враховано на рівні 29,3 грн/$, відсоткова ставка  0,55 %.

Слід зазначити, що за результатами розгляду розрахункових матеріалів Нацкомісією проєктні розміри тарифів можуть бути скориговані з урахуванням доведеного для всіх ліцензіатів прогнозного тарифу на електроенергію, розміру мінімальної заробітної плати на 2022 рік, прогнозного індексу інфляції та курсу валют.

Геращенко В. М. – тарифи повинні відповідати економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво, оскільки від цього залежить  фінансовий стан підприємства та його економічний розвиток. Також важливим є дотримання структур діючих тарифів.

Малявко С. М. – відповідно до повідомлення про проведення відкритого обговорення від зацікавлених осіб зауважень та пропозицій не надходило.

Пропоную підтримати питання погодження водних балансів та необхідності встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на 2022 рік, протокол  проведення відкритого обговорення надіслати до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та оприлюднити на офіційному веб-сайті підприємства.

 

Вирішили:

1. Відкриті обговорення, проведені на засадах гласності та відкритості, відбулися.

2. Скласти, підписати та затвердити протокол відкритого обговорення.

3. Погодити річні водні баланси на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на 2022 рік.

4. Погодити питання щодо необхідності встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на 2022 рік.

5. Направити підписаний та затверджений протокол відкритого обговорення на розгляд до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, для схвалення проєкту постанови НКРЕКП про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на 2022 рік.

6. Оприлюднити протокол відкритого обговорення на офіційному веб-сайті підприємства. 

20/05/2021

Написати нам