Неналежна якість води має бути підтверджена лабораторним дослідженням

Проблема «іржавої» води в Чернігові має місце, але вона не настільки кричуща, як її хочуть піднести деякі діячі, розміщуючи відео будь-якої брудної води, яка тече з крану. Вони намагаються переконати громадян, що брудною є саме питна вода, отже – це результат бездіяльності Водоканалу. При цьому треба не забувати, що відповідно до чинного законодавства неналежна якість питної води має бути обов’язково підтверджена висновками лабораторії. Ті, хто поширює неправдиву або некоректну інформацію, як правило, від приїзду лабораторії відмовляються. Адже  саме під час роботи лабораторії з’ясовується, що з питною водою в будинках проблем немає!

Проблема «іржавої» води в Чернігові була і залишається не вирішеною, оскільки промивки мереж, які проводить КП «Чернігівводоканал» дають лише тимчасовий ефект. А якщо додати те, що ЖЕКи та ОСББ будинкові мережі з тих чи інших причин взагалі не миють, цей ефект взагалі зводиться нанівець. Для реального розв’язання проблеми потрібно будівництво станцій знезалізнення, на які в бюджеті міста просто не вистачає коштів. Все це добре знають ті, хто напередодні виборів хоче отримати легкі політичні дивіденди, звинувачуючи владу у бездіяльності.

На минулому тижні з будинку №47 по проспекту Перемоги надійшла чергова скарга на якість питної води (мовою оригіналу):

«Вот какая вода у меня в кране, и это очень-очень очень часто. Целый день (в такую жару) с 8 до 17.30 отработал, а дома ни помыться, ни постирать.Я же не депутат, и у меня не "політичне замовлення". Я кажу і показую ПРАВДУ».

 

Як додаток до скарги – чергова миска з неякісною водою. Ну, як тут не повірити написаному? Але за законом перевірка є обов’язковою. Тому, навіть не дивлячись, що дописувач не зазначив своє прізвище та номер квартири, було вирішено провести перевірку по декількох квартирах будинку з відбором проб питної води та проведенням відеофіксації комісійного обстеження та лабораторного дослідження.

Разом з представниками Водоканалу в будинку працювали уповноважені особи КП «Новозаводське», яке його обслуговує. Під час роботи комісії було опитано шість мешканців будинку. З них тільки один зазначив, що інколи питна вода буває неналежної якості, причому такий випадок був, як мінімум, місяць тому. Було відібрано проби води в чотирьох квартирах. Згідно з лабораторними дослідженнями, на час відбору проб якість питної води в будинку №47 по проспекту Перемоги відповідає вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10. "Гігієнічні вимоги до води  питної, призначеної для споживання людиною".

Звертаємо увагу на те, що робота комісії та коментарі мешканців будинку було знято на відео, яке знаходиться в розпорядженні КП «Чернігівводоканал». Відео не публікується лише через те, що зйомка проводилась в приватних помешканнях і на ньому присутня особиста інформація про громадян.

Треба зазначити, що будинок №47 має поважний вік – понад 50 років. Внутрішньобудинкові мережі знаходяться у задовільному стані, але через відсутність у будинку підвалу, детальне дослідження мереж ускладнене і під час роботи комісії не проводилось.

Тим не менш було встановлено, що саме через відсутність повноцінного підвалу в будинку відсутня технічна можливість промивки мереж холодного водопостачання. КП «Новозаводське» проводить планову промивку лише водопровідного вводу в будинок (ділянка від урізки до загальнобудинкового приладу обліку), що суттєво не впливає на покращення якості води в цілому.

Як пояснили мешканці будинку, 14.06.2018 з кранів гарячої води у їх квартирах якийсь час бігла «руда» вода. Цей факт вони пояснюють плановими профілактичними роботами на мережах Чернігівської ТЕЦ про що були попереджені.

Виникає цілком слушне і логічне питання: навіщо стверджувати, що питна вода в будинку постійно не відповідає вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10? Мабуть, в цьому випадку людина, яка писала скаргу під впливом тотальної «боротьби за чисту воду», не дуже вникала в те, що гаряча вода не є питною і за її постачання КП «Чернігівводоканал» не відповідає.

За результатами роботи комісії у будинку №47 по проспекту Перемоги було зроблено цілком конкретні висновки, реалізація яких дасть можливість покращити якість питної води. У разі виконання рекомендацій комісії якість води зміниться у кращий біу. Саме тому звернення до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал» є обов’язковим.

Щодо відео з брудною гарячою водою, то в дні проведення профілактичних робіт на теплових мережах, такого кіно можна знімати чимало. Один із фільмів, на який постійно посилаються «борці» за чисту воду, був знятий автором після проведення профілактики на тепломережах в районі Масанів. Автор навіть не скриває, що на відео тече гаряча вода. Тим не менш, і не пише про це в коментарях під відео, мабуть, сподіваючись на популярність сюжету.

Ще одне популярне відео – з синьою взгодом потім фото, з кранів текла вода, що знаходилась в бачках унітазів її будинку. Головною причиною такого «дива» стала відсутність зворотного клапану на вузлі обліку води, який за схемою виробника лічильників є обов’язковим.

Можна і далі наводити приклади брудної води, до яких Водоканал не має жодного відношення, адже вода, яку демонструють, не є водою, яку подає в мережу підприємство.

Наголосимо, що для вирішення проблем з неякісною питною водою у конкретному помешканні, якщо причина проблем не відома постачальнику, виклик лабораторії питної води є обов’язковим.

Телефон аварійно-диспетчерської служби КП Чернігівводоканал (0462) 67-67-87, 941-300, 093 245-00-00, 095 245-00-00, 096 245-00-00.

 

Чому КП «Чернігівводоканал» не реагує на колективні скарги щодо неякісної води, які надходять від політичних партій та громадських організацій

Останнім часом в соціальних мережах та ЗМІ Чернігова з’явилися нарікання на те, що КП «Чернігівводоканал» не проводить перевірки якості води за зверненнями політичних партій та громадських організацій. Наголосимо, що КП «Чернігівводоканал», як комунальне підприємство Чернігова, працює виключно у правовому полі. Законодавством передбачено, що скарги на неякісні послуги мають надходити безпосередньо від споживача. При цьому у повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Належна, або неналежна якість води обов’язково підтверджується результатами лабораторних досліджень проб води. Послуги лабораторій КП «Чернігівводоканал» у таких випадках надаються безкоштовно.

Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»

18/06/2018

Написати нам