Навіщо Водоканалу мобільні телефони

Вже понад рік КП «Чернігівводоканал» працює максимально прозоро, відображаючи усі закупівлі та договори, укладені на підприємстві, на офіційному сайті публічних закупок «Прозорро». Здається, і питань у цьому напрямку, щодо діяльності підприємства, не повинно бути. Але, деякі громадські діячи навіть офіційну інформацію намагаються подати під покровом якоїсь утаємниченості, з одного боку формуючи у мешканців міста сумніви щодо прозорості роботи комунального підприємства, а з іншого – заробляючи для себе імідж «громадських розслідувачів». Прикладом маніпулювання свідомістю громадян може послужити висвітлення одним з активістів, факту закупівлі КП «Чернігівводоканал» п’яти мобільних телефонів.   

 

Навіть прозорі закупівлі можуть стати приводом для маніпуляцій

Сьогодні законодавство вимагає від підприємств та організацій при проведенні закупок максимальної прозорості. Політика КП «Чернігівводоканал» у цьому питання цілком зрозуміла: розміщати у відкритому доступі якомога детальнішу і повну інформацію про витрачання коштів підприємства. Тому всі закупівлі та договори, які проводить КП «Чернігівводоканал», відображені сайті публічних закупок «Прозорро» https://prozorro.gov.ua/ .

Винятком не стала і закупка п’яти мобільних телефонів на загальну суму 18 493,50 грн. На сайті «Прозорро» було викладено не тільки інформацію про підприємство-постачальника, але й копію договору на постачання продукції та інші документи.

Наявність документів про закупівлю мобільних телефонів та відкритість КП «Чернігівводоканал» не завадили громадському активісту розповсюдити у соціальних мережах інформацію про те, що, нібито, керівництво підприємства закуповує нові «мобільники» для особистого використання.

Розміщення такої інформації в мережі Фейсбук не було випадковим. Оскілки соціальні мережі не визнані, як засоби масової інформації – звертатися до суду щодо спростування неправдивої інформації немає жодного сенсу. Прямо на сторінці активіста у соцмережі йому було надано детальну відповідь на усі його припущення щодо закупівлі телефонів і здавалося, питання було закрите. Але, це тільки здавалося…

Через деякий час в соцмережах, на сторінці активіста питання щодо закупівлі телефонів «випливло» знов! При цьому жодного запиту на КП «Чернігівводоканал» з цього питання за весь цей період, як  це передбачено законодавством, так і не надходило. Тобто, інформація будувалась не на фактах, а виключно на фантазіях та припущеннях громадянина.

 

Навіщо Водоканалу мобільні телефони

Виконуючи вимоги законодавства, КП «Чернігівводоканал» працює максимально прозоро. Закупка п’яти мобільних телефонів, яка відбувалась в серпні 2017 року не була виключенням. Використовуючи передові технології у виробничому процесі, «Чернігівводоканал» вже давно започаткував застосування у виробничій діяльності такого засобу, як мобільний телефон.

Чому саме телефони

Оскільки КП «Чернігівводоканал» працює з населенням, чимало часу у працівників підприємства йде на документальне оформлення відносин та підтвердження факту надання послуги.

Такі послуги, як встановлення лічильників та їх опломбування додатково оформлювалися шляхом фотофіксації:

  • місця встановлення лічильників,
  • використаних матеріалів,
  • номеру контрольної пломби на вузлі обліку та ін.

Фотографія не тільки підтверджує використання матеріалів, але й дає можливість зафіксувати номер пломби та мати цьому документальне підтвердження, що дуже важливо при розгляді конфліктів з громадянами, які намагаються маніпулювати з показниками приборів обліку.

Раніше, для цих потреб використовувались фотоапарати. Але, після того, як у мобільних телефонах якість зображення камер стала доволі високою, на підприємстві було прийняте рішення щодо переходу на фотофіксацію за допомогою мобільного телефону.

Використання мобільного телефону дає цілий ряд переваг над використанням фотоапарату, особливо враховуючи те, що вартість цих двох гаджетів майже рівноцінна.

  1. За допомогою спеціальної програми, встановленої на телефон, при фотофіксації об’єкту, на фотознімку автоматично відображається адреса, за якою встановлено об’єкт та інші параметри, які у подальшому приймаються судом як доказ (у разі, якщо виникне конфлікт, який розглядатиметься у суді).
  2. Та ж спеціальна програма постійно відслідковує місцезнаходження телефону, тобто, бригада, яка виїхала/вийшла на виконання виробничого завдання, не може відхилитися від заданого маршруту.
  3. Мобільні телефони використовуються як засобі зв’язку між безпосереднім керівником та спеціалістом, який виїхав на місце надання послуги по пільговому тарифу. Адже телефон підключений до мобільної мережі, яка використовується на підприємстві.
  4. Усі додаткові функції мобільного телефону, які непотрібні працівнику для виконання виробничих завдань (ігри, програми та ін.) на телефоні відключені.   
  5. Доступ до мережі Інтернет – тільки для користування мобільною картою.

 

Як вибирали марку телефонів

Питання вибору марки телефонів дуже ретельно відпрацьовувалось спеціалістами КП «Чернігівводоканал». Так, основними критеріями відбору були:

  1. Невисока ціна телефону (бюджетний варіант);
  2. Максимально можливі об’єми пам’яті телефону;
  3. Висока роздільна здатність камери телефону;
  4. Висока якість фотографій, які робить телефон;
  5. Висока ємність акумуляторної батареї;
  6. Висока точність GPS-навігації та інші.

Таким чином було вибрано недорогий бюджетний телефон доволі непоганої якості, який добре зарекомендував себе в експлуатації.

Хто отримав телефони

Усі матеріальні цінності на Водоканалі в обов’язковому порядку закріплюються за відповідальними працівниками підприємства. Після цього вони несуть матеріальну відповідальність за обладнання, отримане для використання виробничих завдань. Відслідкувати рух матеріальних цінностей – дуже легко. Всі матеріальні цінності, надані працівнику, заносяться до Картки обліку, про що робиться відповідний запис, який підтверджується особистим підписом працівника.

Наявність обладнання у підрозділі або у конкретного працівника підтверджується актами інвентаризаційних комісій, які щорічно працюють на підприємстві, а також актами позапланових комісій у разі звільнення працівника або інше.

Щодо розподілення п’яти мобільних телефонів, закуплених у серпні 2017 року, то:

  • три телефони отримали спеціалісти водомірної майстерні, які займаються питаннями повірки та встановлення вузлів обліку води;
  • два телефони – інспектор по роботі з промисловим сектором.

Закріплення телефонів відбулося відповідно до порядку, який діє на КП «Чернігівводоканал». Окрім того, було проведено навчання користуванню встановленою на телефоні програмою. У робочий час телефони не можуть бути виключеними, про що спеціалістів було проінформовано заздалегідь.

Таким чином, дізнатися, де саме у конкретний проміжок часу знаходиться мобільний телефон – дуже просто. Фактично, у підприємства є документальне підтвердження місцезнаходження телефонів у будь-який час після їх видачі зі складу.

Тобто, звинувачення, які звучали у соцмережах щодо використання телефонів керівництвом КП «Чернігівводоканал» є безпідставними. А інформацію щодо телефонів, можна було дізнатися дуже легко – написавши відповідний запит на адресу КП «Чернігівводоканал». Але чи потрібно це тим, хто видає особисті припущення, як доконаний факт?..   

Як отримати публічну інформацію про діяльність підприємства

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес, визначено ЗУ  «Про доступ до публічної інформації». Окрім того чимало інформації про діяльність КП «Чернігівводоканал» розміщено на офіційному сайті https://water.cn.ua та на сторінці підприємства у мережі Фейсбук.

Треба зазначити, що Закон чітко визначив порядок подання запитів та терміни, в які має бути надано відповідь.

Офіційна адреса для подання запитів щодо роботи КП «Чернігівводоканал» вже багато років залишається незмінною: вул. Жабинського, 15, м. Чернігів, 14017. Контакти зазначені на сайті підприємства: тел. +38 (0462) 64-90-91, електронна пошта – info@water.cn.ua

Для уникнення будь-яких непорозумінь в подальшому, велике прохання до представників ЗМІ, громадських активістів та політичних партій не поширювати недостовірну інформацію щодо діяльності КП «Чернігівводоканал», а направляти офіційний запит на адресу підприємства з того чи іншого питання.

 

Довідково

Розділ IV ЗУ «Про доступ до публічної інформації»
Реалізація права на доступ до інформації за інформаційним запитом

Стаття 19. Оформлення запитів на інформацію

1. Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

2. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

3. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

4. Письмовий запит подається в довільній формі.

5. Запит на інформацію має містити:

1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

6. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на офіційному веб-сайті відповідного розпорядника. Зазначені форми мають містити стислу інструкцію щодо процедури подання запиту на інформацію, її отримання тощо.

7. У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

{Частина сьома статті 19 із змінами, внесеними згідно із Законом № 319-VIII від 09.04.2015}

Стаття 20. Строк розгляду запитів на інформацію

1. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

2. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

3. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.

4. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Стаття 21. Плата за надання інформації

1. Інформація на запит надається безкоштовно.

2. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.

3. Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно.

4. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.

Стаття 22. Відмова та відстрочка в задоволенні запиту на інформацію

1. Розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;

3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;

4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19цього Закону.

2. Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

3. Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

4. У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;

2) дату відмови;

3) мотивовану підставу відмови;

4) порядок оскарження відмови;

5) підпис.

5. Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.

6. Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

7. У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;

2) дату надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;

3) причини, у зв'язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом строк;

4) строк, у який буде задоволено запит;

5) підпис.

 

Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»

23/10/2017

Написати нам