Нарахування за полив: що треба знати власникам приватних будинків

Влітку у споживачів – власників приватних житлових будинків часто виникають запитання стосовно оплати вартості води, яка витрачається на полив присадибних ділянок. У дощову погоду споживачі найчастіше цікавляться, чи впливає кількість опадів на норми водоспоживання. Приводимо найпоширеніші запитання щодо поливу приватних ділянок та відповіді на них.

Яким нормативним актом регулюються питання оплати за полив присадибних ділянок?

Відповідно до Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 р. №190, плата за воду, яка використовується для поливу присадибних ділянок, зелених насаджень та газонів, здійснюється споживачами відповідно до показників приладів обліку або норм водоспоживання.

Як обліковується оплата за полив присадибної ділянки, якщо в мене немає приладу обліку?

У випадку відсутності приладу обліку води нарахування за послугу проводяться з розрахунку нормативів, які затверджені рішенням Чернігівської міської ради № 181 від 20.04.2017р. 


Планова кількість днів поливання посадок у відкритому ґрунті – 90 днів на рік.Приведені розрахункові витрати на поливання встановлені у розрахунку на одне поливання. Кількість поливань за добу приймати одне.

Період застосування норми на поливання насаджень на присадибних ділянках – з квітня по серпень.

Громадянам міста, які мають в особистому користуванні присадибні ділянки, дозволяється використовувати воду з міського водопроводу на поливання з 23-00 год. до 6-00 год. без використання шлангів, не перевищуючи норми витрат води.

 

Чи може велика кількість опадів сприяти зниженню оплати за полив?

Ні. Чинним законодавством не передбачено норм на водопостачання, пов`язаних із сезонними чи кліматичними природними змінами. Якщо у вас не встановлено прилад обліку, то за полив присадибної ділянки доведеться заплатити фіксовану суму, навіть якщо ви не користувалися водою через дощ чи з будь-яких інших причин.

 

У мене є присадибна ділянка, але я не користуюсь водою для поливу. Що робити?

На виконання вимог законодавства та для уникнення непорозумінь в розрахунках, Чернігівводоканал рекомендує споживачам встановлювати прилади обліку води та укладати відповідний договір з водопостачальником. Завдяки цьому у споживачів з`явиться можливість регулювати та вести облік свого водокористування, економити та впливати на розмір водоспоживання у власному будинку.

ВАЖЛИВО! Згідно з пунктом 13 Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі – Мінрегіон) від 09.08.2018 № 206, вузлами комерційного обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у житлових та нежитлових будівлях. Вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж відповідних внутрішньобудинкових інженерних систем будівлі, а в разі неможливості встановлення – в іншому місці якомога ближче до точки приєднання. 

Хто оплачує воду, яка витрачається на полив клумб та газонів у дворі багатоповерхового будинку та скверах/парках міста Чернігова?

У багатоквартирних будинках, незалежно від форми власності (ОСББ, ЖБК, керуюча компанія та ін.) при укладеному договорі на водопостачання та водовідведення з КП «Чернігівводоканал» за послугу поливу «на власні потреби» сплачують вищезгадані обслуговуючі організації.

За використання води при експлуатації фонтанів міста та полив газонів у скверах/парках Чернігова оплата здійснюється з коштів міського бюджету.

 

Куди звертатися та, які документи необхідно мати, щоб укласти договір та встановити прилад обліку?

Умовно споживачів приватного сектору можна поділити на три категорії, відповідно до чого встановлено перелік дій, які необхідно вчинити до моменту монтажу приладу обліку та укладення договору надання послуг з централізованого водопостачання:

  1. «Новий споживач» – споживач, оселя якого не приєднана до комунального водопроводу (централізоване водопостачання відсутнє).

Такому споживачу потрібно:

  • звернутись до КП «Чернігівводоканал» за отриманням технічних умов;
  • замовити робочий проєкт на підключення до комунальних водопровідних мереж, та після його виготовлення погодити з КП «Чернігівводоканал»;
  • виконати прокладання водопроводу, встановити вузол комерційного обліку на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж, тобто в колодязі;
  • звернутися до КП «Чернігівводоканал» щодо безпосереднього приєднання до комунальних мереж та постановки лічильника води на абонентський облік (опломбування).
  1. «Існуючий споживач без проєктної документації» – споживач, у якого підключена послуга централізованого водопостачання, але відсутні проєктна документація на приєднання до комунальних мереж та прилад обліку води.

Такому споживачу потрібно відновити технічну документацію на підключення. Для цього потрібно:

  • звернутись до КП «Чернігівводоканал» за отриманням технічних умов;
  • замовити робочий проєкт на підключення до комунальних водопровідних мереж, виходячи з тих умов, які є на момент подачі документів
  • встановити вузол комерційного обліку на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж, тобто в колодязі;
  • звернутися до КП «Чернігівводоканал» щодо постановки лічильника води на абонентський облік (опломбування).  
  1. «Існуючий споживач з наявною проєктною документацією» – споживач, у якого підключена послуга централізованого водопостачання, на підставі проєктної документації, однак, прилад обліку не встановлено.

Такому споживачу потрібно:

  • звернутись до КП «Чернігівводоканал» для внесення коригувань до наявної проєктної документації (проводиться безкоштовно);
  • встановити вузол комерційного обліку на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж, тобто в колодязі;
  • звернутися до КП «Чернігівводоканал» щодо постановки лічильника води на абонентський облік (опломбування).

Як отримати технічні умови на приєднання до комунальних мереж?

Для отримання технічних умов потрібно звертатися до виробничо-технічного відділу КП «Чернігівводоканал», скориставшись онлайн послугами на офіційному сайті підприємства за посиланням https://water.cn.ua/online-tehumovi-fiz або отримати консультацію за номером телефону (0462)649107.

Перелік документів, які необхідно надати для отримання технічних умов (для фізичних осіб):

  • Письмова заява на виготовлення технічних умов (з найменуванням об’єкту, його адресою) підписана замовником або уповноваженою ним особою (з інформацією про згоду суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних);
  • Копія паспорту замовника (перша, друга сторінки та реєстрація місця проживання),  копія ідентифікаційного коду;
  • Копія документу, що підтверджує право власності на нерухоме майно (будинок; земельну ділянку, на якій проводиться будівництво об’єкта або який має намір підключити до комунальних мереж);
  • Копія технічного або будівельного паспорту на будинок;
  • Безвідкличний дозвіл власника водопровідних та/або каналізаційних мереж (нотаріально завірений) в разі, якщо приєднання об’єкта замовника відбувається до мереж, які не перебувають на балансі КП «Чернігівводоканал»;
  • Письмова згода співвласників земельної ділянки та житлового будинку (нотаріально завірена), у разі перебування земельної ділянки та/або об’єкта будівництва у спільній сумісній власності або часткові без виділення частки в натурі.

УВАГА! Погодження проєктної документації та її коригування проводить виробничо-технічний відділ КП «Чернігівводоканал». Консультації за номером телефону (0462) 649107.

Постановка лічильників води на абонентський облік, укладення договорів

Після встановлення лічильника води, для його постановки на абонентський облік (опломбування) та укладення договору надання послуги з централізованого водопостачання, власник звертається до Центру обслуговування споживачів КП «Чернігівводоканал», за адресою м. Чернігів, вул. Київська, 14-а

Перелік документів, які необхідно надати для укладення договору надання послуги з централізованого водопостачання:

  • Копія паспорту власника (користувача) житла (1,2 сторінки (за наявності фото в 45р. стор. 5) та сторінка із зазначенням реєстрації);
  • Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру власника (користувача) житла;
  • Копія документу, підтверджуючого право власності або користування на житло (договір купівлі-продажу, свідоцтво на право власності, акт приймання - передачі, договір оренди, рішення суду, технічний паспорт на квартиру, копія витягу з реєстру на право власності або інший документ, що підтверджуючий право на власність (користування);
  • Копія будинкової книги або довідки про склад сім’ї;
  • Копія паспорта виробника приладу обліку, за наявності – копію свідоцтва про повірку;
  • Копія технічного паспорта на будинок;
  • Нотаріально посвідчена довіреність про представлення інтересів власника житла та паспорт довіреної особи (в разі підписання договору довіреною особою).

 

За більш детальною інформацією можна звернутись за загальним телефонним номером КП «Чернігівводоканал» 0800 50-50-51 (обравши меню «3») безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів в Україні.

Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»

18/05/2021

Написати нам