«Чернігівводоканал» затвердив Порядок розгляду скарг споживачів на якість надання послуг…

З 07 серпня 2017 року на КП «Чернігівводоканал» діятиме «Порядок розгляду скарг споживачів на якість надання послуг з питного водопостачання». Документ направлений на покращення якості обслуговування населення щодо надання послуг з постачання питної поди та підвищення її якості. Але кардинальної змінити ситуацію може лише технічне забезпечення підготування питної води в Чернігові.

Все за законом

«Порядок розгляду скарг споживачів на якість надання послуг з питного водопостачання» (далі – Порядок), розроблений відповідно до Закону України «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630, введених в дію з 21.07.2005 р. Порядок регламентує надходження та опрацювання у КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (далі – Підприємство) звернень громадян у формі скарги на якість надання послуг з централізованого постачання холодної води, що надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку та порядок взаємодії структурних підрозділів Підприємства із забезпечення оперативного розгляду таких скарг.

Повний текст «Порядку розгляду скарг споживачів на якість надання послуг з питного водопостачання» див. тут

Треба зазначити, що відтепер, для кожного етапу проходження скарги абонента передбачені чіткі часові нормативи, визначені законодавчо. Диспетчерська служба підприємства увесь час повинна тримати ситуацію на контролі та повідомляти абонента про розгляд його звернення, аж до усунення проблемної ситуації.

З іншого боку, Порядок захищає працівників КП «Чернігівводоканал» від безпідставних звинувачень у бездіяльності. Механізм, прописаний у Порядку, «запускається» в дію дзвінком абонента у Диспетчерську службу Підприємства. У разі, якщо скарг на погіршення якості води від абонента не надходило, не варто і говорити і про бездіяльність посадових осіб Підприємства, адже про погіршення якості води їм було невідомо.

Залізо у воді – цілком природне явище

Ми вже писали про те, що вода до кранів чернігівців поступає з п’яти водозаборів, але на трьох з них такий параметр, як залізо загальне, перебуває на межі допустимих 0,2 мг/дм куб. Так, концентрація заліза на рівні 0,2 мг/дм куб фіксується на водозаборі №1 «Ялівщина», водозаборі №2 «Подусівка» та водозаборі №4 «Полуботки». Тільки за рахунок змішування води з двох горизонтів на цих водозаборах вдається отримати воду відповідної якості. Адже артезіанські свердловини бучакського горизонту (глибиною 100-120 м) мають понаднормову концентрацію заліза та марганцю. І тільки змішування з водою нижньокрейдяного горизонту (глибино. 680-760 м) доводить показники води до норми. Але, навіть не дивлячись на змішування води з двох горизонтів, тривалентне залізо у вигляді осаду накопичується у трубах і під час буд-яких перепадів тиску або при зміні напрямів руху води (що відбувається при перекритті окремих ділянок водопроводів і пов’язане з ремонтними роботами) осад підіймається та потрапляє до абонентів.

Для виявлення факторів, що сприяли появі осаду в будинкових мережах потрібно відібрати аналіз питнолї води за встановленою методикою

Осад у трубах може піднятися по причинам, що не залежать від дій Водоканалу. Так, наприклад, погіршення якості води часто виникає при проведенні будь-яких ремонтних робіт у будинкових мережах, або при перепаді напруги на підвищувальних станціях третього підйому, які, зазвичай, встановлені на об’єктах Чернігівської ТЕЦ або Облтеплокомуненерго.

На сьогодні єдиним засобом боротьбі з осадом у мережах міста є їх регулярна промивка. І, якщо «Чернігівводоканал» не менш, ніж двічі на рік промиває магістральні водопроводи, то цього неможна сказати про організації, які обслуговують багатоквартирні будинки Чернігова. Нажаль, в багатьох будинках навіть немає технічної можливості для промивки будинкових мереж, хоча обслуговуючі організації доповідають про те, що промивки проведені і беруть за це кошти!

 

Для покращення якості води потрібні серйозні капіталовкладення

Насправді, промивки мереж – це боротьба лише з наслідками. А сама проблема, як ми зазначили вище, криється у воді, що залягає на глибині у декілька сотень метрів.

І хоча в Україні вимоги до якості води фактично відповідають стандартам Європи, але у зв’язку з тим що підприємства водопостачання через брак технічних можливостей не можуть виконати умови Державних санітарних норм, приймаються технологічні регламенти, які дозволяють завищувати граничні параметрів якості води.

Таке послаблення буде діяти лише до 2020 року. У водопостачального підприємства Чернігова КП «Чернігівводоканал» залишилось два роки для того, щоб знайти вихід та привести у відповідність нормативам наявність у воді заліза та марганцю.

Воду можна очищувати за допомогою хімічних сполук. Але керівництво чернігівського водопостачального підприємства не погоджується на реагентне очищення артезіанської води, адже додавання таких сполук, як діоксид хлору перманганат калію та хлорид марганцю погіршить якість питної води, яка піднімається на поверхню з глибини 600-700 метрів.

Триває пошук варіантів розв’язання проблеми «іржавої води». Нещодавно, спеціалістами КП «Чернігівводоканал» було проведено вивчення шляхів підготовки води у Польщі. Як свідчать дослідження, у багатьох містах Польщі вода у свердловинах за своїми параметрами майже така ж, як і в Чернігові. Але, на відміну від Чернігова, водоканали Польщі проводять підготовку питної води перед тим, як подавати її у водопровідну мережу. За рахунок очищення води від заліза та марганцю відбувається покращення якості питної води. Тому у містах Європи проблема «іржавої води» відсутня.

Зазначимо, що не є проблемою і в Чернігові збудувати станцію підготування води, але, наприклад, в одному з міст Польщі, де добове споживання води вдвічі більше, ніж в Чернігові ( 50 000 куб.м на добу) станція підготування води коштувала понад 100 млн. євро. Для міста із споживанням води на рівні 18 000 куб. м. на добу (що приблизно дорівнює водозабору №2 «Подусівка» у Чернігові), станція підготування води обійшлася у 19,6 млн. євро.

Спеціалісти стверджують, що, враховуючи те обладнання, яке вже встановлено на водонасосній станції №2 «Подусівка», облаштування станції підготування води для цього водозабору може стати на рівні 6-7 млн. євро. А це все одно – 180 млн. грн., які водопостачальному підприємству міста взяти нема звідки, адже й надалі підвищувати тарифи просто не реально – вони в нас і без того зависокі. Можливо, якщо б в Україні виготовлялося відповідне обладнання, то й ціна станції підготування води була б нижчою. Але, як кажуть: маємо те, що маємо.

КП «Чернігівводоканал» підготував свої пропозиції щодо покращення якості води і найближчим часом доведе їх до депутатів Чернігівської міської ради. Колегіально потрібно буде прийняти знакове рішення щодо подальшого поводження з водою: або залишити все, так, як є, або шукати кошти на покращення водопостачання міста.

 

Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»

 

03/08/2017

Написати нам