Останнім часом в Чернігові скарг на якість води від населення міста поменшало. І справа не в тому, що заліза у воді, яка видобувається Водоканалом з артезіанських свердловин, стало менше. Завдяки інформуванню населення, переважна більшість мешканців міста зрозуміла, що якість води в будинку залежить не тільки від якості води, яку подає Водоканал, але і від стану будинкових мереж, за які відповідає ЖЕК. Телефонуючи до контакт-центру УЖКГ, мешканці будинків домоглися промивки будинкових мереж і тепер, певний час, можуть споживати якісну воду.
Жек кивает на водоканал, а водоканал уверяет что виноват Жек... (с)
Как же они задолбали((( Жек кивает на водоканал,а Водоканал уверяет что виноват Жек... – отакий пост з фотографією ванни, наповненої брудною водою у соціальній мережі Фейсбук розмістила 20 грудня Вікторія, яка мешкає в будинку №4 по вулиці Магістратська.
Будинок по вул. Магістратська,4
Окрім розміщення посту Вікторія, як того вимагають правила, зателефонувала до контакт-центру УЖКГ за номером 0800-50-93-50 та до аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал» за номером 0800-50-50-51 і повідомила про проблему. Як це не дивно, але це був єдиний споживач з 11-під’їзного будинку по вул. Магістратська,4, яка повідомила про погіршення якості води. І це при тому, що, як з’ясувалося пізніше, неякісна вода в будинку тече понад два тижні!
Хто ж відповідальний за якість води в будинку?
Ну, на це, на перший погляд, складне питання, відповісти зовсім просто. Якщо на вводі будинку вода належної якості, це означає, що Водоканал виконує свою роботу нормально. Погіршення якості води в крайніх точках лежаку будинку означає, що ЖЕК не до кінця виконав свою роботу і промивки потребує саме будинкова мережа. Але, інколи, буває і таке, що вода відповідає нормативам і на вводі будинку, і в крайніх точках лежаку. Але, при цьому у одного зі споживачів вода в крані – з перевищенням нормативів. В такому випадку проблему потрібно шукати безпосередньо в квартирній мережі. І тут за якість води відповідає власник квартири. Звісно, таких випадків не так багато, але вони мають місце.
Проведення відбору проб води на вводі будинку
Саме тому при надходженні скарги на неякісну воду, диспетчер КП «Чернігівводоканал» цікавиться у споживача, який телефонує, якістю води у сусідів. Такі питання допомагають зрозуміти, де саме криється проблема і це, в свою чергу, скоротить час на її усунення.
Нажаль, навіть проживши по декілька років поруч зі своїми сусідами, люди не завжди спілкуються один з одним і не можуть відповісти, чи є у сусіда ті ж самі проблеми з водопостачанням.
В таких випадках диспетчер аварійної служби КП «Чернігівводоканал» виконує телефонне опитування мешканців будинку, з якого надійшла скарга на якість води. Остаточне рішення щодо якості води приймається після обстеження будинкових мереж і проведення відбору проб і аналізів води.
Визначення причини погіршення якості води допомагає в найкоротші строки усунути проблему.
Випадок в будинку по Магістратській, 4 – показовий
Оскільки скарга на якість води надійшла тільки з будинку по Магістратській, 4, а в сусідніх будинках, відповідно до результатів телефонного опитування споживачів, якість води була відповідною, фахівці КП «Чернігівводоканал» дійшли висновку, що проблема криється в середині будинку.
Якість води, що відібрали на вводі – нормативна
Враховуючи той факт, що зазначений будинок було зведено в 20-ті роки минулого століття, він має лише один водопровідний ввід та 11 під’їздів, можна було припустити, що проблема криється в лежаку будинку, де накопичились відкладення, які неможливо видалити у разі проведення неякісних промивок мереж. Або, у разі, коли вони проводяться лише на папері.
Комісія, до складу якої ввійшли працівники організації-управителя будинку – КП «Новозаводське», обстежила будинок і відібрала зразки проб води на вводі та крайніх точках лежаку.
Візуально, вода, відібрана на вводі будинку, була прозорою і, швидше за все, відповідала нормам ДСанПіН 2.2.4-171-10. Але, цього не можна було сказати про воду, відібрану в крайніх точках лежаку будинку.
Так, візуально, вода, відібрана в правому крилі будинку (під’їзд №1 по вулиці Магістратська), мала каламутний вигляд навіть після 15-хвилинного проливу (вимога ДСанПіН 2.2.4-171-10). Після закінчення зливу води та відбору проб на асфальті залишились чималі накопичення залізного осаду, який вимило з труб правого крила будинку. Недаремно, мешканці під’їзду скаржились на те, що на дні чашки, в яку наливають воду з-під крану, останні два тижні остається осад заліза.
Вода у правому крилі будинку – рижеватого кольору
Характерний осад заліза на асфальті після відбору проб води
Те, що побачили під час відбору проб води в лівому крилі будинку, вразило навіть фахівців КП «Чернігівводоканал». Понад 10 хвилин з пожежного рукава, який приєднали до будинкового водопроводу, витікала жижа коричневого кольору. Тільки після 20 хвилин промивки колір води покращився. Але, це не означало, що вода відповідала нормативам.
Це витікало з будинкової мережі у лівому крилі
Треба підкреслити, що під час відбору проб води представники КП «Чернігівводоканал» звернули увагу на те, що випуски просто позаростали павутинням, яке слюсар КП «Новозаводьске» швиденько прибирав руками. Звичайно ж, виникало питання щодо регулярності промивок будинкових мереж. Майстер підприємства-управителя завірив, що промивки виконувались буквально у вересні, про що було складено відповідні акти, які підписали і мешканці будинку. Але при цьому слюсар того ж підприємства уточнив, що промивали не більше години, що явно недостатньо для прочищення будинкових мереж.
Для того, щоб колір води змінився, було потрібно 20 хв
Показовим було те, що вода в одному крилі будинку суттєво відрізнялася від води в другому крилі.
Лабораторія зробила висновки
Після аналізу проб води, відібраних 21.12.2020 за адресою вул. Магістратська, 4, фахівці хіміко-бактеріологічної лабораторії питної води КП «Чернігівводоканал» дійшли висновку, що якість води на вводі будинку – відповідає нормативній, чого не можна сказати про якість води з будинкової мережі.
Після сказаного
Для покращення ситуації в зазначеному будинку потрібна позапланова промивка будинкових мереж, про що було наголошено майстру КП «Новозаводське» ще під час відбору проб води.
З досвіду можна сказати, що промивка будинкових мереж має проходити не менш, ніж шість годин. Після закінчення промивки бажано провести аналіз води на кольоровість та каламутність. Цей аналіз для управителів будинків КП «Чернігівводоканал» робить безкоштовно. Але самі управителі не дуже то й хочуть, щоб його робили. Бо, чимало випадків, коли після проведення аналізів будинки доводилось перемивати.
Відповідаючи на питання мешканця будинку по вул. Магістратська, 4, можемо повідомити, що КП «Чернігівводоканал» не контролює роботу управителів будинків.
За обслуговування будинкових мереж мешканці платять своїм управителям. Тобто, це суто господарські відносини між замовником та надавачем послуг. Мабуть, замовник (тобто, мешканці будинку) і мають контролювати якість виконання робіт, або довіряти управителю «на слово».
З усього сказаного витікає, що у разі погіршення якості води, мешканці багатоповерхових будинків, в першу чергу мають повідомляти про проблему управителя свого будинку. Адже в більшості випадків проблеми криються в стінах самого будинку. І про це працівникам ЖЕКів добре відомо…
Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»